تاریخ انتشار : دوشنبه 30 تیر 1399 - 13:52
کد خبر : 58251

مرد شیرین سریال های عطاران درگذشت

مرد شیرین سریال های عطاران درگذشت

امروز خبر درگذشت احمد پورمخبر مخابره شد؛ اتفاق تلخی که در بدو شنیدنش مخاطب را به سرعت می برد به دهه ۸۰ و کارهای کمدی آن دوره و لحن پیرمرد دوست داشتنی سریال های رضا عطاران که از همان ابتدا در دل مخاطب جا باز کرد. به گزارش ایسنا، پورمخبر متولد ۱۳۱۹ بود؛ یعنی ۶۵

امروز خبر درگذشت احمد پورمخبر مخابره شد؛ اتفاق تلخی که در بدو شنیدنش مخاطب را به سرعت می برد به دهه ۸۰ و کارهای کمدی آن دوره و لحن پیرمرد دوست داشتنی سریال های رضا عطاران که از همان ابتدا در دل مخاطب جا باز کرد.

به گزارش ایسنا، پورمخبر متولد ۱۳۱۹ بود؛ یعنی ۶۵ ساله بود که برای نخستین بارها مقابل دوربین رفت اما از همان ابتدا نگاه ها را به خود جلب کرد و لحن متفاوت و به اصطلاح داش مشتی اش، مکملی شد برای کمدی های موفق آن دوره.

«متهم گریخت» عطاران که سال ۸۴ پخش شد، علاوه بر موفقیتی که در آن زمان در جذب مخاطب کسب کرد توانست چهره ای جدید را به عرصه کمدی معرفی کند. آنهم در سنی که به ندرت می توان بازیگر مناسبش را یافت.

حضور پورمخبر سال های بعد هم با دو سریال دیگر طنز از عطاران (بزنگاه و ترش و شیرین) در قاب جادو ادامه یافت و توانست خودش را به خوبی تثبیت کند؛ به نحوی که در سال ۹۰ وقتی سعید آقاخانی خواست سریال «راه در رو» را بسازد بار دیگر پورمخبر را مقابل دوربینش آورد و مهران غفوریان هم پنج سال بعد برای «همسایه ها» از او دعوت کرد.

ادامه حضور پورمخبر در عالم تصویر اغلب به سینما برمی گردد. هرچند او اصلا با بازی در سکانس کوتاهی از فیلم «بچه‌های آسمان» به کارگردانی مجید مجیدی وارد دنیای بازیگری شده بود و در سال‌های فعالیتش در این حوزه در آثاری همانند توفیق اجباری (محمد حسین لطیفی)، زن‌ها فرشته‌اند(شهرام شاه حسینی)، خروس جنگی (مسعود اطیابی)، دردسر بزرگ (مهدی گلستانه)، اخراجی‌ها(مسعود ده نمکی)، دایناسور(پرویز شیخ طادی)، ده رقمی (همایون اسعدیان) و … به ایفای نقش پرداخته بود.

اما صبح امروز  ـ ۳۰ تیر ماه ـ رضا عطاران با انتشار خبری کوتاه در صفحه شخصی‌اش، مخاطبان را از درگذشت احمد پورمخبر باخبر کرد؛ بازیگری که با مجموعه‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی، خنده بر لبان تماشگران نشاند، در واپسین روزهای تابستان، به فرشته مرگ لبخند زد و بعد از مدتی بیماری آرام گرفت.

پورمخبر که زاده سال ۱۳۱۹ در تهران و بازنشسته ارتش بود، در آخرین روزهای زندگی‌اش به مدت یک ماه در بیمارستان بستری شد پسرش می گفت در روزهای آخر عمر در کما بوده است تا اینکه صبح امروز ۳۰ تیر ماه، خبر درگذشت او بر صفحه شخصی رضا عطاران نقش بست تا دیگر هنرمندی باشد که در ماه های اخیر مهمان دیاری باقی شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.