غذاهای ماموریت محور

شرکت FreshDirect درباره گرایش آگاهانه و دلسوزانه مواد غذایی می‌گوید: اخیرا مصرف‌کنندگان موادغذایی شفافیت بیشتری می‌خواهند و به خرید از برندهایی علاقه‌مند شده‌اند که بیشتر مبتنی بر ارزش‌ها یا مأموریت‌محورهستند و این روند در سبد خرید آنها منعکس می‌شود. نگرانی‌های زیست محیطی مصرف‌کنندگان را وادار می‌کند که غذاهای سازگار با محیط زیست بیشتری بخواهند. جاناتان دویچ، از انجمن تخصصی مواد غذایی (SFA) می‌گوید: با ناآرامی‌های فزاینده بر سر مسائل آب و هوایی و تاثیر آنها بر عرضه مواد غذایی در آینده، محصولاتی که دارای جنبه ای از مواد اولیه پایدار، مواد اولیه که قابلیت بازیافت دارند یا مواد با بسته بندی سازگار با محیط زیست هستند، در صنعت غذایی پیشرو خواهند بود. او افزود: همچنین، انتظار می‌رود در سال آینده رصد زنجیره‌های تامین از بذر تا قفسه فروشگاه‌ها، شیوه‌های کشاورزی بومی و تنوع بذر بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرند.

به گفته Natural Grocers، پخت و پز بدون ضایعات به معنای تلاش برای به جا گذاشتن کمترین دورریز غذایی و بسته‌بندی است که بخشی از ماموریت این شرکت با عنوان «کاهش، استفاده مجدد و بازیافت» است. همچنین این خرده‌فروش توضیح داد به منظور کاهش ضایعات غذایی باید از مواد غیرضروری کمتر استفاده کنید. با استفاده مجدد از ضایعات مواد غذایی قدیمی می‌توان تغییر کاربری ایجاد کرد و با کمپوست کردن می‌توانید ضایعات غذا را بازیافت کنید. همچنین در سال ۲۰۲۳، محصولات All-in-one به عنوان گزینه دیگری برای کاهش ضایعات و صرفه‌جویی در هزینه‌ها، محبوبیت پیدا خواهند کرد.

غذای سالم

انجمن SFA در این خصوص اظهار کرد: به دنبال سلامت کلی مواد غذایی باشید تا در مرکز توجه مصرف‌کنندگان قرار گیرید، زیرا مشتریان موادغذایی به دنبال تعادل بیشتری بین میل خود به سلامتی و لذت صرف از خوردن غذا هستند. به گفته این انجمن، تولیدکنندگان با در نظر گرفتن ایمنی، سلامت روده، حافظه و بسیاری دیگر از مؤلفه‌های سلامتی، به معرفی مواد کاربردی در محصولات در هر کجا که بتوانند ادامه خواهند داد. به گفته این شرکت، تمرین‌ها و تجویزها برای راحتی گوارش و سلامت روده بیشترین درخواست را برای جلسات آموزشی انفرادی در بین مربیان سلامت تغذیه دارد. در سال ۲۰۲۳، مصرف‌کنندگان روش‌ها و محصولات مختلفی را برای حمایت از سلامت روده و راحتی گوارش امتحان خواهند کرد، که از آن جمله می‌توان به ترکیب مواد غذایی با فیبرهای پری‌بیوتیک و مکمل‌های پروبیوتیک و آنزیم‌های گوارشی اشاره کرد.

همچنین، Natural Grocers یک روش جدید غذا خوردن به نام رژیم غذایی Regenivore را برای سال ۲۰۲۳ برجسته کرد که به نظر می‌رسد مد سال خواهد بود. این شرکت توضیح داد که غذا خوردن مانند یک جاندار احیاکننده، به معنای انتخاب مواد غذایی است که از سلامت شما و سلامت کره زمین حمایت می‌کند. علاوه بر این، بر غذاهای مغذی که توسط کشاورزان و دامداران پرورش می‌یابد تأکید می‌کند که رویه‌هایی را در اولویت قرار می‌دهند که خاک، آب، تنوع زیستی و به طور کلی اکوسیستمی را که در آن کار می‌کنند حفظ و بازسازی می‌کنند.

غذاهای راحت

بسیاری از مصرف‌کنندگان پس از پخت و پز زیاد در خانه در طول پاندمی کووید، خواهان استراحت بیشتر هستند. ملانی بارتلمه از Mintel، یک شرکت خصوصی تحقیقاتی بازار جهانی گفت: برندها بر کمک به مصرف‌کنندگان در آماده‌سازی و پخت و پز خود تمرکز خواهند کرد و به آشپزهای بالقوه اطمینان می‌دهند که استفاده از روش‌های میانبر در پخت و تهیه غذا باعث شرمندگی نیست. هنگامی که مردم دوباره شروع به میزبانی مهمانی‌ها و گردهمایی‌های بزرگ می‌کنند، قطعا دوست دارند تأثیر خوبی بر مهمانان خود بگذارند، اما با وسایلی که به راحتی قابل گردآوری هستند و غذاهای ترکیبی که به راحتی قابل تهیه می‌باشند. شرکت FreshDirect گفت این نوع از محصولاتی که به راحتی توسط خودتان در خانه قابل تهیه هستند  در سال آینده محبوب خواهند بود.

غذاهای نوستالژیک

طبق گفته  FreshDirect، مصرف‌کنندگان در موارد دلخواه می‌خواهند کمی طبق خواسته خود پیش بروند و در نتیجه افراط خواهند کرد. براساس پیش‌بینی این فروشگاه، مصرف حلقه‌های خوراکی رترو، دونات‌های پودری کوچک، کیک‌های قهوه و کوکتل‌ها دوباره شایع خواهند شد. شرکتNatural Grocers  همچنین خاطرنشان کرد که مصرف‌کنندگان در سال ۲۰۲۳ به دنبال این خواهند بود که با نسخه‌های ارتقایافته غذاهای راحت قدیمی و نوستالژیک آشنا شوند.

بسته‌بندی پایدار

انجمن غذای تخصصی گفت که مواد غذایی سال جدید بسته‌بندی نوآورانه‌ای را به همراه خواهند داشت، تا قابلیت حمل‌ونقل بهتر و کاهش آشفتگی در این صنعت را فراهم کند. سال آینده،  Natural Grocersمدعی شد که مصرف‌کنندگان به انتخاب برندهایی که بسته‌بندی هدفمند را در اولویت قرار می‌دهند، ادامه خواهند داد. همچنین محصولات محبوب به بسته‌بندی‌های قابل بازیافت فلزی یا کاغذی با قابلیت کمپوست‌پذیری مجهز خواهند شد.