تاریخ انتشار : شنبه 20 دی 1399 - 14:18
کد خبر : 59433

لپ تاب دفتر پلوسی دزدیده شد + عکس

لپ تاب دفتر پلوسی دزدیده شد + عکس

آرمان شرق:یکی از دستیاران نانسی پلوسی گفت، یک لپ‌تاپ متعلق به دفتر این رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در جریان حمله روز چهارشنبه به ساختمان کنگره دزدیده شده است. به گزارش آرمان شرق و به نقل از ایسنا درو همیل، یک دستیار نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در توئیتر گفت، این لپ‌تاپ متعلق به

آرمان شرق:یکی از دستیاران نانسی پلوسی گفت، یک لپ‌تاپ متعلق به دفتر این رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در جریان حمله روز چهارشنبه به ساختمان کنگره دزدیده شده است.

به گزارش آرمان شرق و به نقل از ایسنا درو همیل، یک دستیار نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در توئیتر گفت، این لپ‌تاپ متعلق به یک اتاق کنفرانس بوده و برای ارائه کنفرانس استفاده می‌شده است. او از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

یک نگرانی مداوم در پی حمله حامیان دونالد ترامپ به ساختمان کنگره، دزدی دستگاه‌های الکترونیکی از دفاتر کنگره بوده است. آنها از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور جمهوریخواه آمریکا در تجمعی قبل از راهپیمایی به سمت کنگره تشویق به انجام این حمله شدند در حالی که کنگره مشغول فرآیند تایید پیروزی جو بایدن، رئیس جمهور منتخب دموکرات آمریکا در انتخابات سوم نوامبر بود.

سناتور دموکرات، جف مرکلی در توئیتر گفت، یک لپ‌تاپ هم از دفتر او دزدیده شده است. روز پنجشنبه مایکل شروین، دادستان موقت آمریکا گفت، برخی از سرقتها ممکن است به شکل بالقوه آنچه را که او “سهام امنیت ملی” خواند به خطر انداخته باشد.

او اظهار کرد: ما هنوز در مقطع فعلی ابعاد خسارات را نمی‌دانیم.

تظاهرکننده‌هایی که وارد ساختمان کنگره آمریکا شدند عکسهایی از خودشان با استفاده از تلفنها و دیگر دستگاه‌های مختلف منتشر کردند. یک خبرنگار پایگاه راستگرای Blaze تصویری از آنچه که یک کامپیوتر دفتر پلوسی با ایمیل‌هایی “همچنان روی صفحه کامپیوتر” اعلام شد، منتشر کرد.

از سوی دیگر دادستانهای فدرال اعلام کردند، یک قانونگذار ایالتی ویرجینیای غربی و یک مردی که تصویرش در حین نشستن پشت میز نانسی پلوسی منتشر شد، جزو کسانی هستند که در ارتباط با حمله اخیر حامیان دونالد ترامپ به ساختمان کنگره با طرح اتهامات فدرال مواجه شده‌اند.

در یک تحول مرتبط دیگر نیز جفری روزن، دادستان کل موقت آمریکا اعلام کرد، اف.بی.آی با واحد پلیس واشنگتن به طور مشترک درباره کشته شدن برایان سیکنیک، افسر پلیس کنگره آمریکا که در زمان دفاع از ساختمان کنگره مجروح شد، تحقیق می‌کند.

استیون دانتونو، دستیار مدیر دفتر میدانی اف.بی.آی در واشنگتن به خبرنگاران در یک مصاحبه تلفنی گفت: “اگر شما منطقه واشنگتن دی.سی. را ترک کرده‌اید، چنانچه ما بفهمیم که شما در فعالیتهای مجرمانه در کنگره دست داشته‌اید می‌توانید انتظار آمدن به درب منزلتان را داشته باشید.”

وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه جزئیات پرونده ۱۳ فردی را که از سوی دادگاه ناحیه کلمبیا از بابت نقششان در ارتباط با اغتشاشات در کنگره متهم شده‌اند، منتشر کرد. تاکنون ۶۸ تن در این رابطه دستگیر شده‌اند.

این افراد شامل “کلیولند مردیت” که از بابت تهدید پلوسی و همچنین مالکیت یک اسلحه و مهمات غیرمجاز متهم شده و همچنین “ریچارد بارنت”، مرد اهل شهر گراوت آرکانزاس که پشت میز پلوسی عکس انداخت، می‌شوند.

روزن در بیانیه‌ای گفت: “تصاویر شوکه کننده بارنت در حالی که چکمه‌هایش را روز چهارشنبه روی یک میز در دفتر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گذاشته بود نفرت انگیز است. کسانی که ارتکاب اعمال مجرمانه از سوی آنها در طی حمله به کنگره ثابت شده با اجرای عدالت روبرو خواهند شد.”

بارنت مدعی شده که “مودبانه” برای ورود به دفتر در زده اما به دلیل هجوم برخی افراد به داخل هل داده شده. او که به ورود با خشونت و دزدی اموال عمومی متهم شده در ادعایی دیگر گفت: به دنبال دستشویی بوده که دیده در اتاق پلوسی باز است!

ریچارد بارنت

او گفت: من پشت میز خودم نشستم، من یک مالیات دهنده هستم، من میهن پرستم، این میز او نبود. ما این میز را به او قرض داده بودیم و او قدرش را ندانست، بنابراین فکر کردم خودم بنشینم تا قدرش را بدانم!

دادستان‌ها همچنین نیک آکس، یک عضو برجسته گروه Proud Boys را از بابت حضور غیرقانونی در ساختمان کنگره، عمدتا بر مبنای عکس منتشر شده از او در توئیتر در حال سیگار کشدن در کنگره متهم کردند.

لونی کافمن از فالکویل آلاباما هم که کامیون پارک شده‌اش در نزدیکی کنگره مورد بازرسی پلیس قرار گرفت و حاوی ۱۱ کوکتل مولوتوف و اسلحه بود و مارک لفینگول که متهم به حمله به یک افسر پلیس است نیز تفهیم اتهام شدند.

پلیس فدرال (اف بی آی) و پلیس ناحیه واشنگتن در حال انتشار تصاویر اشخاصی هستند که به خاطر هجوم خشونت‌بار به داخل کنگره، تحت پیگرد قانونی قرار دارند.  در این برخوردها چهار آشوبگر کشته و ۵۶ افسر پلیس مجروح شدند. یک افسر پلیس که مورد ضرب‌وشتم و حمله با «تِیزِر» (نوعی سلاح که قربانی را برای حدود یک دقیقه شوکه می‌کند) قرار گرفته، همچنان در بیمارستان بستری است.

اتهام این افراد آشوبگری و تخطی از قوانین حمل‌واستفاده از اسلحه است؛ آشوبگران در داخل ساختمان کنگره غارتگری و خرابکاری کردند، به مجسمه‌های داخل آن صدمه زدند  و با پلیس درگیر شدند.

در میان مظنونان، سفیدپوستان برتری‌طلب، معتقدان به تئوری توطئه و کسانی که منکر هولوکاست هستند به چشم می‌خورند. تعدادی از آن‌ها از جمله جِیک آنجِلی ۳۲ ساله که به گفته نشریه «آریزونا ریپابلیک» ملقب به «اِنان شَمَن» است، در فضای مجازی شناسایی شده‌اند. یک هوادار ترامپ معتقد به تئوری توطئه «کیواِنان» که ردایی پوستین‌مانند و کلاه شاخدار بر سر داشت، بارها در تصاویر روز چهارشنبه در خارج از ساختمان کنگره دیده شده است. مردی هم که حین هجوم به داخل کنگره علامت شرکتی را که در آن کار می‌کرد بر سینه داشت، از سوی کارفرمایان خود در مریلند اخراج شده است اما بسیاری دیگر هنوز شناسایی نشده‌اند.

جفری روزِن، کفیل دادستانی کل، در بیانیه‌ای گفته است: «وزارت دادگستری متعهد است که عاملان حمله به دولت و حکومت قانون با عواقب کامل اعمال خود در چارچوب قانون، روبه‌رو شوند. برخی از شرکت‌کنندگان در خشونت‌ها تفهیم اتهام خواهند شد. ما در روزها و هفته‌های آینده با توسل به اصول قانونی، شواهد را ارزیابی و موارد جرم و جنایت را مشخص خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم کسانی که عامل (این وقایع) بوده‌اند در مقابل قانون پاسخگو هستند.»

اداره پلیس متروپولیتن برای شناسایی کسانی که به‌طور غیرقانونی وارد ساختمان کنگره شده و در جرائمی که در محوطه کنگره واقع در «پلاک ۱۰۰ خیابان اول شمال‌غربی» انجام شد شرکت داشته‌اند، تقاضای کمک کرده است. پلیس به‌منظور شناسایی کسانی به‌طور غیرمجاز وارد کنگره شده‌اند ۲۶ صفحه عکس منتشر کرده است. رابرت کُنته، رئیس پلیس متروپولیتن گفت: ما هنوز برای شناسایی و تعقیب قانونی تک‌تک آن اراذل برای اقدامات خشونت‌بارشان، کار بسیاری در پیش رو داریم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.