تاریخ انتشار : دوشنبه 2 مهر 1397 - 8:56
کد خبر : 41199

طلسمی که بعد از ۱۵ سال شکسته شد

آرمان شرق:نماینده وزن منهای ۸۱ کیلوگرم ایران طلای مسابقات جهانی جودو را بر گردن آویخت تا بعد از ۱۵ سال طلسم شکنی کند. به گزارش آرمان شرق به نقل از “ورزش سه”، جودوی ایران بعد از چند سال ناکامی در مسابقات آسیایی و جهانی یک پدیده در خود پرورش داده که حالا مدال طلای جهان

آرمان شرق:نماینده وزن منهای ۸۱ کیلوگرم ایران طلای مسابقات جهانی جودو را بر گردن آویخت تا بعد از ۱۵ سال طلسم شکنی کند.

به گزارش آرمان شرق به نقل از “ورزش سه”، جودوی ایران بعد از چند سال ناکامی در مسابقات آسیایی و جهانی یک پدیده در خود پرورش داده که حالا مدال طلای جهان را هم بر گردن آویخت.

چهارمین روز از رقابتهای جودوی قهرمانی بزرگسالان جهان در شرایطی با حضور ۷۵۸ جودوکار از ۱۲۵ کشور در شهر باکو کشور آذربایجان در حال پیگیری است که سعید ملایی جوان شایسته جودوی ایران در وزن منهای ۸۱ کیلوگرم با پیروزی برابر حریف ژاپنی توانست برای اولین بار به مدال طلای جهان دست پیدا کند.

سعید ملایی پس از استراحت در گام نخست، جودوکار کانادایی را در کمتر از ۲دقیقه ایپون کرد و در ادامه حریف ایسلندی خود را در ۱۴ثانیه  از پیش رو برداشت.

سومین برد ملایی برابر جودوکار پرتغالی رقم خورد، سعید جودو ایران در ۴۴ ثانیه حریف خود را با ایپون بدرقه کرد و با پیروزی برابر جودوکار بلژیکی راهی نیمه نهایی شد.

ملایی در مرحله نیمه نهایی حریف ترکیه ای خود را ایپون کرد و با شایستگی به فینال راه یافت.او در فینال برابر حریف ژاپنی ایستاد و توانست با پیروزی در ششمین مبارزه متوالی به مدال طلای جهان دست پیدا کند.

این جودوکار جوان که چند هفته قبل در بازی های آسیایی با ناداوری دستش از مدال طلا کوتاه مانده بود،‌سال گذشته با کسب مدال برنز بعد از سال ها جودوی ایران را صاحب مدال جهانی کرد.

حالا سعید ملایی که خودش را به عنوان یکی از بزرگان جودوی جهان معرفی کرده، بعد از ۱۵ سال بار دیگر ایران را در سطح جهان صاحب مدال طلا کرده است.

پیش از این آرش میراسماعیلی ۲ طلا در سال های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳ به دست آورده بود و از آن به بعد فقط چند جودوکار به مدال برنز این رقابت ها دست پیدا کرده بودند.

حالا ملایی طلسم ۱۵ ساله جودو را شکست و این رشته که در چند سال اخیر با ناکامی دست و پنجه نرم می کرد را بار دیگر به سکوی اول دنیا رساند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.