تاریخ انتشار : شنبه 6 فروردین 1401 - 13:47
کد خبر : 96641

شایستگانی که چشم اسکوچیچ را نگرفتند؛ این بازیکنان را هم امتحان کنیم؟

شایستگانی که چشم اسکوچیچ را نگرفتند؛ این بازیکنان را هم امتحان کنیم؟

آرمان شرق-گروه ورزش:با دعوت ۲۸ بازیکن فوتبال ایران برای اردوی تیم ملی در دو مسابقه برابر کره و لبنان،غیبت برخی از مهره‌های خوب فوتبال ایران در این لیست، موجب برانگیختن نقد و مخالفت‌هایی شده است.غیبت چند بازیکن و دعوت از برخی بازیکنان دیگر نیز،به خصوص در جبهه هواداری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس موضوعاتی را به وجود آورده است.اما صرف‌نظر از دعوت‌شده‌ها،به نظر می‌رسد بازیکنان دیگری نیز در فوتبال ایران هستند که پس از یک سال درخشان می‌توانستند در جمع دعوت‌شده‌ها حضور داشته باشند و در مسابقه با کره و لبنان و سایر دیدارهای تدارکاتی مورد ارزیابی قرار گیرند.

آرمان شرق- گروه ورزش:با دعوت ۲۸ بازیکن فوتبال ایران برای اردوی تیم ملی در دو مسابقه برابر کره و لبنان، غیبت برخی از مهره‌های خوب فوتبال ایران در این لیست، موجب برانگیختن نقد و مخالفت‌هایی شده است. غیبت چند بازیکن و دعوت از برخی بازیکنان دیگر نیز، به خصوص در جبهه هواداری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس موضوعاتی را به وجود آورده است. اما صرف‌نظر از دعوت‌شده‌ها، به نظر می‌رسد بازیکنان دیگری نیز در فوتبال ایران هستند که پس از یک سال درخشان می‌توانستند در جمع دعوت‌شده‌ها حضور داشته باشند.

اختلاف نظر، مهم‌ترین ویژگی هر فهرست تیم‌ملی پس از انتشار آن است.

به گزارش “ورزش سه” با دعوت ۲۸ بازیکن فوتبال ایران برای اردوی تیم ملی در دو مسابقه برابر کره و لبنان، غیبت برخی از مهره‌های خوب فوتبال ایران در این لیست، موجب برانگیختن نقد و مخالفت‌هایی شده است. غیبت چند بازیکن و دعوت از برخی بازیکنان دیگر نیز، به خصوص در جبهه هواداری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس موضوعاتی را به وجود آورده است. اما صرف‌نظر از دعوت‌شده‌ها، به نظر می‌رسد بازیکنان دیگری نیز در فوتبال ایران هستند که پس از یک سال درخشان می‌توانستند در جمع دعوت‌شده‌ها حضور داشته باشند. صدالبته فهرست تیم‌ملی همواره با یک محدودیت عددی مواجه است و به اندازه کافی برای همه بازیکنان شایسته جا نیست و بعضی از آنها از لیست بیرون می‌مانند. سعی کردیم در این مطلب شایسته‌ترین ستارگانی را که می‌توانستند در آخرین لیست اسکوچیچ در سال ۱۴۰۰ حضور داشته باشند، قرار دهیم.

* سعید صادقی
یکی از پدیده‌های لیگ بیست و یکم که اتفاقا عملکرد استثنایی‌اش استمرار داشت، سعید صادقی است. وینگر خوش‌نقش گل‌گهر سیرجان که به معنای واقعی کلمه، کابوس کادرفنی سایر تیم‌های لیگ برتر بوده است. بازیکن ۲۷ ساله‌ای که با ثبت ۷ گل و ۸ پاس گل، در مجموع موثرترین بازیکن این فصل فوتبال ایران بود که اگر نتایج بازی‌های این تیم در برابر سپاهان و گل‌گهر تغییر نمی‌کرد، آمار بهتری هم داشت. با این حساب می‌توان از صادقی به عنوان بزرگ‌ترین جامانده‌ی داخلی لیست تیم ملی نام برد.

* امید ابراهیمی
هافبک فیکس تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۸، امسال یکی از بهترین فرم‌های دوران ورزشی‌اش را در قطر پشت‌سر گذاشت. ابراهیمی در هفته‌های پایانی لیگ ستارگان قطر، نقش بسیار پررنگی در کسب رتبه‌ی سوم تیمش داشت. الوکره که به یک‌باره و با پیروزی‌های پیاپی در نیم‌فصل دوم خودش را مدعی رده‌های بالای جدول کرده بود، با گل‌ها و پاس گل‌های امید برابر ام صلال و الوصل توانست عنوان سومی را قطعی کند. از طرف دیگر درخشش مثال‌زدنی ابراهیمی در امیرکاپ قطر باعث شد الوکره به جمع چهارتیم نهایی این جام صعود کند. فارغ از شایستگی این بازیکن، با توجه به محرومیت سعید عزت‌الهی از حضور در بازی برابر کره‌جنوبی انتظار می‌رفت نام امید ابراهیمی که در چند هفته‌ اخیر کاندید بازیکن هفته‌ لیگ ستارگان هم شده بود، در لیست نفرات دعوت‌شده به اردوی تیم‌ملی به چشم بخورد.

* فرشید اسماعیلی
هافبک بازیساز آبی‌های تهران که با درخشش در مسابقات آسیایی فصل گذشته، پیشنهاداتی را از لیگ قطر دریافت کرد، به العربی پیوست و توانست فصلی موفق را با این تیم پشت‌سر بگذارد و همراه تیمش در نهایت در جایگاه چهارم لیگ ستارگان قطر قرار گرفت. فرشید که در این فصل در مجموع ۲۰ بار برای تیمش به میدان رفت، با توجه به ثباتی که در عملکردش در العربی داشت و به خصوص با تاثیرش در پیروزی این تیم برابر الغرافه و کسب جایگاه چهارم، امید زیادی داشت تا بتواند در لیست جدید تیم‌ملی جایی داشته باشد، اما برای این مهم احتمالا باید تا اردوهای بعد صبر کند.

* علی علیپور
مهاجم ایرانی تیم ماریتیمو که دومین فصل حضورش در پرتغال را تجربه می‌کند، به مرور زمان در تیمش جا افتاد و در این فصل موفق شده تا اینجا ۶ گل و یک پاس گل برای تیمش به ثبت برساند. فارغ از این دو فاکتور که تاثیرگذاری زیادی در نمره‌ی کسب شده توسط بازیکنان در انتهای مسابقه دارد، علی‌پور در سایر معیار‌های مشخص‌شده برای مهاجم هم عملکرد خوبی داشت و در بیشتر بازی‌های تیمش، نمره‌ی بالایی از سایت‌های آماری کسب کرد، حتی در ترکیب تیم منتخب هفته ۲۲ لیگ پریمیرا پرتغال هم قرار گرفت. بازی‌های خوب علیپور در هفته‌های منتهی به فیفادی پیش رو، نوید حضور او در لیست جدید اسکوچیچ را به تماشاگران فوتبال می‌داد که با اعلام لیست توسط فدراسیون، رویای شروع ۱۴۰۱ با تیم ملی برای این بازیکن ۲۶ ساله به حقیقت نپیوست.

* محمد محبی
وینگر ۲۳ ساله تیم سانتاکلارا سال ۲۰۲۲ را بسیار متفاوت از سال گذشته آغاز کرد. بازیکن محبوب ویلموتس که با نیمکت نشینی در تیم پرتغالی جایگاهش در تیم ملی را از دست داده بود، امیدوار بود با روند رو به رشدی که در سال جدید میلادی پیدا کرده و به بازیکن ثابت تیمش تبدیل شده بود، بتواند شانس قرار گرفتن برابر کره و لبنان را پیدا کند.
لژیونر بوشهری فوتبال ایران که توانسته بود برابر موریرنزه و بنفیکا گلزنی کند، به غیر از یک مسابقه، در تمام دیدارهای تیمش در دو ماه اخیر به صورت ثابت بازی کرده بود و نقش زیادی در ثبت عملکرد سانتا در سال ۲۰۲۲ داشت. محبی که در زمان حضور ویلموتس برابر عراق به صورت ثابت به میدان رفته بود، امیدوار است تا با تداوم عملکرد خوبش در پرتغال، بتواند نظر اسکوچیچ را برای حضور در اردوهای تدارکاتی تیم ملی پیش از جام‌جهانی جلب کند.

* صالح حردانی
مدافع راست جدید آبی‌ها که پیش از این پای ثابت اردوهای اسکوچیچ بود و بعضا به خاطر دعوتش به اردو، سرمربی تیم ملی را در مواجهه با انتقادات قرار می‌داد، با وجود درخشش در لباس استقلال، جایی در اخرین فهرست تیم‌ملی برای مرحله انتخابی جام جهانی نداشت. حردانی که برابر ذوب‌آهن، گل‌گهر و فجر سپاسی عملکرد مطلوبی داشت، به خصوص بعد از دربی درخشانی که پشت‌سر گذاشت، انتظار داشت با توجه به محرومیت صادق محرمی، باز هم به اردوی تیم‌ملی دعوت شود تا این‌بار شانس حضور در ترکیب ثابت تیم ملی را تجربه کند. اتفاقی که رخ نداد تا نام او هم در فهرست جاماندگان از اردوی تیم‌ملی، حاضر باشد.

* سیاوش یزدانی
یزدانی که در تمام اردوهای قبلی تیم‌ملی حاضر بود و به عقیده بسیاری در نیم‌فصل اول درخشان استقلال، رُل اصلی را در بین بازیکنان اجرا کرد، یکی از غایبین شاخص اخرین فهرست تیم‌ملی است. مدافع بلندقامت سابق آبی‌ها که بعد از اینکه به دلیل مشمول شدن برای انجام خدمت سربازی، از استقلال جدا شد و به ملوان دسته‌یکی پیوست، در یک توییت از شرایط نامناسب روحی خودش پرده برداشته بود، حالا با از دست‌دادن تیم‌ملی، احتمالا با افت بیشتری مواجه خواهد شد. هرچند با صعود قریب به یقین ملوان به لیگ‌برتر، یزدانی هم شانس درخشش دوباره در سطح اول فوتبال ایران را دارد و امیدوار خواهد بود تا خودش را به کادرفنی تیم ملی تحمیل کند.

هرچند می‌توان به نام شهاب زاهدی و مهدی قایدی که در اردوی قبلی تیم ملی نیز حاضر بودند و محمدحسین مرادمند که از بهترین‌های لیگ در نیم‌فصل اول بود و رامین رضاییان که در بازگشت به لیگ ایران عملکرد بسیار خوبی داشته هم به عنوان سایر دورماندگان از آخرین اردوی تیم ملی در مرحله انتخابی جام جهانی قطر اشاره کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.