تاریخ انتشار : شنبه 6 فروردین 1401 - 7:28
کد خبر : 96577

خبر مهم/سفر برجامی مورا؛ امروز در تهران ،دوشنبه در واشنگتن/ احتمال دیدار مورا با برخی مقامات ارشد ایران

خبر مهم/سفر برجامی مورا؛ امروز در تهران ،دوشنبه در واشنگتن/ احتمال دیدار مورا با برخی مقامات ارشد ایران

آرمان شرق -گروه بین الملل:مورا درتوئیتی در این باره نوشت:فردا به تهران سفر می کنم تا با باقری کنی دیدار کنم.در حال کار بر روی حل و فصل شکاف های باقی مانده در مذاکرات وین هستیم.ما باید این مذاکرات را به نتیجه برسانیم.چیزهای زیادی در خطر از دست رفتن است.لارنس نورمن خبرنگار وال‌استریت‌ژورنال نیز در این باره نوشت که هماهنگ کننده اتحادیه اروپا فردا در تهران خواهد بود. او پس از آن به واشنگتن سفر خواهد کرد.

آرمان شرق -گروه بین الملل:مورا درتوئیتی در این باره نوشت: به تهران سفر می کنم تا با باقری کنی دیدار کنم.در حال کار بر روی حل و فصل شکاف های باقی مانده در مذاکرات وین هستیم. ما باید این مذاکرات را به نتیجه برسانیم.چیزهای زیادی در خطر از دست رفتن است. لارنس نورمن خبرنگار وال‌استریت‌ژورنال نیز در این باره نوشت که هماهنگ کننده اتحادیه اروپا فردا در تهران خواهد بود. بر اساس اطلاعات من او پس آن به واشنگتن سفر خواهد کرد.

انریکه مورا هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات احیای برجام طی توئیتی خبر دادکه فردا به تهران می آید. وی نوشت:امروزبه تهران سفر می کنم تا با باقری کنی دیدار کنم. در حال کار بر روی حل و فصل شکاف های باقی مانده در مذاکرات وین هستیم. ما باید این مذاکرات را به نتیجه برسانیم. چیزهای زیادی در خطر از دست رفتن است.

انریکه مورا هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات احیای برجام طی توئیتی خبر دادکه امروز به تهران می آید.

به گزارش «انتخاب»؛ مورا درتوئیتی در این باره نوشت:امروز به تهران سفر می کنم تا با باقری کنی دیدار کنم. در حال کار بر روی حل و فصل شکاف های باقی مانده در مذاکرات وین هستیم. ما باید این مذاکرات را به نتیجه برسانیم. چیزهای زیادی در خطر از دست رفتن است.

لارنس نورمن خبرنگار وال‌استریت‌ژورنال نیز در این باره نوشت که هماهنگ کننده اتحادیه اروپا امروز در تهران خواهد بود. بر اساس اطلاعات من او پس آن به واشنگتن سفر خواهد کرد.

احتمال دیدار مورا با برخی مقامات ارشد ایران

انریکه مورا شنبه شب وارد تهران می شود و روز یکشنبه با علی باقری مذاکره‌کننده ارشد کشورمان دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، از زمان بازگشت هیأت‌ها به پایتخت‌ها، رایزنی‌ها و تماس‌ها میان وزیر خارجه و جوزف بورل و دیگر هیات های مذاکره کننده، و همچنین علی باقری مذاکره‌کننده ارشد ایران و انریکه مورا هماهنگ‌کننده گفت‌وگوها بی‌وقفه و مستمر ادامه داشته است.

بر اساس تفاهم‌های انجام شده، مورا شنبه شب وارد تهران خواهد شد و روز یکشنبه با علی باقری مذاکره‌کننده ارشد کشورمان دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

همچنین به درخواست مورا احتمالا دیدارهایی با برخی مقام‌های ارشد کشورمان در این سفر خواهد داشت و آخرین وضعیت گفت‌وگوها در این سفر مورد بررسی قرار خواهد گرفت و موضوعات باقی‌مانده مورد بحث قرار می گیرد.

معاون رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از سفر به ایران روز دوشنبه برای گفت‌وگو با مقام‌های آمریکایی راهی واشنگتن می شود. به گفته منابع نزدیک به هیات ایرانی، به دلیل عدم اتخاذ تصمیم سیاسی لازم در واشنگتن، هنوز در نقطه توافق قرار نداریم و رایزنی ها و رفت و آمدهای دیپلماتیک برای حل و فصل برخی موضوعات باقی مانده انجام می شود.

بورل: رسیدن به توافق بر سر احیای برجام “خیلی نزدیک” است
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز اعلام کرد که ایران و قدرتهای جهانی برای رسیدن به یک توافق بر سر احیای برجام “خیلی نزدیک” هستند.
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز اعلام کرد که ایران و قدرتهای جهانی برای رسیدن به یک توافق بر سر احیای توافق برجام “خیلی نزدیک” هستند.

آقای بورل این سخنان را در یک کنفرانس بین المللی در دوحه قطر عنوان کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.