تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 بهمن 1400 - 16:10
کد خبر : 90809

رئیس سازمان صداوسیما : سبک زندگی نمایشی در برخی تبلیغات بازرگانی خلاف فلسفه وجودی رسانه ملی است

رئیس سازمان صداوسیما : سبک زندگی نمایشی در برخی تبلیغات بازرگانی خلاف فلسفه وجودی رسانه ملی است

آرمان شرق- آن چیزی که مهم است این است که تولیدات ما در تلویزیون مبتنی بر فلسفه وجودی و مأموریت رسانه ملی تعریف شده باشد. نه بر اساس علایق و سلایق اسپانسرها و حامیان برنامه‌ها.

پیمان جبلی، سبک زندگی به نمایش درآمده در برخی تبلیغات بازرگانی را خلاف فلسفه وجودی رسانه ملی دانست و بر لزوم اصلاح آن تاکید کرد.

به گزارش تازه نیوز، پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما جمعه شب در حاشیه اختتامیه دوازدهمین جشنواره فیلم «عمار» گفت: صدا و سیما به تنهایی نمی‌تواند بار سنگین فرهنگ و هنر را در جامعه بردارد و هیچوقت هم نمی‌تواند این ادعا را کند. راه برداشتن بار فرهنگی و امانتداری برای مردم فقط و فقط همان توصیف حضرت آقا مبنی بر این است که در نقش قرارگاه فرهنگی عمل کنیم.

جبلی در پاسخ به سوال خبرنگار درباره آگهی‌های بازرگانی تلویزیون گفت: آن چیزی که مهم است این است که تولیدات ما در تلویزیون مبتنی بر فلسفه وجودی و مأموریت رسانه ملی تعریف شده باشد. نه بر اساس علایق و سلایق اسپانسرها و حامیان برنامه‌ها. در حال حاضر یکی از مصادیق این موضوع را در برخی از ژانرهای تبلیغات بازرگانی می‌بینیم. منافع تولید، صنعت و آگهی دهندگان اقتضا می‌کند که سبک خاصی از زندگی را به نمایش بگذارند اما این فلسفه وجودی رسانه ملی نیست که این سبک خاص از زندگی را ترویج کند لذا کار پیچیده و سنگینی است که هم ابعاد فرهنگی و هم بودجه‌ای و مالی دارد.

جبلی بیان کرد: ما داریم تلاش می‌کنیم که با متنوع کردن منابع درآمدی صداوسیما تا جایی که امکان دارد از محتواهای غیرمتناسب با فلسفه وجودی رسانه ملی بتوانیم حجمش را کمتر کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.