زمستان سهل!

  دفاع و دروازه

بعد از تیم عجیب و غریب مس رفسنجان که در ۱۵ بازی فقط ۴ گل خورده و ۹ گل زده‌ (میانگین گل‌های رد و بدل شده در مسابقات این تیم حتی به یک گل در هر بازی هم نمی‌رسد!) پرسپولیس با ۶ گل خورده صاحب بهترین خط دفاعی لیگ است. پس طبیعتا نیاز چندانی به جذب مهره در ساختار دفاعی وجود ندارد. علیرضا بیرانوند بهترین گلر ایران درون دروازه سرخ‌ها ایستاده است، زوج مرتضی پورعلی‌گنجی و گئورگی گولسیانی موفق بوده و تازه مدافع گرجستانی روی دور گلزنی هم افتاده، در سمت راست خط دفاعی هم شاهد حضور موفق دانیال اسماعیلی‌فرد بوده‌ایم؛ بازیکنی که ۲ گل زده و ۴ پاس گل داده است. شاید تنها جایی در این منطقه که قرمزها نیاز به تقویت دارند، دفاع چپ باشد؛ جایی که اغلب از علی نعمتی استفاده شده و البته این بازیکن هم عملکرد فوق‌العاده‌ای نداشته است. در این پست گل‌محمدی، محمد مهدی احمدی را هم جذب کرده که اصلا فرصت بازی به او نمی‌دهد. این اواخر زمزمه حضور میلاد محمدی در جمع قرمزها به گوش می‌رسد، اما گفته می‌شود این بازیکن آاک یونان فعلا تمایلی برای حضور در لیگ ایران ندارد.

   خط میانی

در این منطقه شاهد تنوع و تکثر مهره‌های کارآمد در پرسپولیس هستیم. گل‌محمدی معمولا در همه مسابقات از دو هافبک دفاعی استفاده می‌کند. میلاد سرلک انتخاب اول او برای این پست است و این اواخر سینا اسدبیگی خود‌ را به عنوان دیگر هافبک دفاعی به ترکیب تحمیل کرده. کمال کامیابی‌نیا هم به عنوان یکی از باتجربه‌های پرسپولیس حضور دارد و هر زمان به او نیاز باشد کارش را می‌کند. در بخش هافبک‌های تهاجمی هم انبوهی از گزینه‌های قابل اتکا در دسترس یحیی هستند؛ مهدی ترابی، وحید امیری، امید عالیشاه، سروش رفیعی و سعید صادقی از جمله بازیکنانی هستند که در پست‌های کناری یا پشت مهاجم می‌توانند به کار گرفته شوند. بسیار بعید به نظر می‌رسد در چنین ترافیکی، سرخ‌ها دنبال هافبک خلاق و هجومی دیگری باشند.

   خط حمله

شاید اینجا تنها نقطه‌ای باشد که پرسپولیس نیاز به تقویت احساس می‌کند. این اواخر قرمزها بدون فوروارد تخصصی به میدان رفته‌اند و البته با درخشش هافبک- مهاجم‌هایی مثل محمد عمری و ترابی، آمار خوبی در زمینه گلزنی به جا گذاشته‌اند. با این حال بعد از جدایی یورگن لوکادیا، نیاز به جذب مهاجم همچنان احساس می‌شود. در این فاصله قرارداد عیسی آل‌کثیر بالاخره تمدید شد و شیخ دیاباته هم یکی از چندین دوره مصدومیتش را پشت سر گذاشت، اما شاید هنوز نیاز به جذب یک مهاجم استاندارد دیگر احساس شود. معمای عجیب خط حمله پرسپولیس هم مربوط می‌شود به مهدی عبدی و حامد پاکدل؛ دو بازیکنی که در تیم بدون مهاجم‌شده فعلی هم مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و احتمالا در مسیر جدایی از تیم قرار دارند.