تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399 - 9:39
کد خبر : 62531

روزشمار برای موج انگلیسی کرونا در ایران/ نمودارهای کرونا همه صعودی‌اند

روزشمار برای موج انگلیسی کرونا در ایران/ نمودارهای کرونا همه صعودی‌اند

ارمان شرق- هفته به هفته، نگرانی‌ها درباره شروع موج چهارم کرونا در ایران در حال افزایش است و متاسفانه آن طور که آمار روزانه شیوع ویروس در کشور نشان می‌دهد، این نگرانی‌ها هیچ تاثیری در کاهش سرعت شیوع ویروس نداشته است.

در یک هفته گذشته، آمار فوتی‌ها، مبتلایان و بستری‌های کرونا در کشور افزایش پیدا کرده است. به گفته کارشناسان ادامه این روند افزایشی در روزها و هفته‌های آینده می‌تواند به معنای درگیری ایران با چهارمین موج کرونا باشد. موجی که با توجه به شیوع ویروس انگلیسی در کشور می‎‌تواند مرگبار باشد.

مینو محرز، عضو ستاد مقابله با کرونا، امروز به ایسنا گفته بود: « اگر به همین منوال افزایش بیماری پیش رود باید منتظر موج چهارم بیماری در کشور باشیم و به هر حال هر موجی از بیماری که ایجاد شود با مرگ و میر و تعداد زیادی بستری بیماران و بیماران بدحال همراه است. باید سعی کنیم که موج جدیدی از بیماری در کشور ایجاد نشود. به محض اینکه مردم کرونا را فراموش می‌کنند و پروتکل‌های بهداشتی را جدی نمی‌گیرند، کرونا افزایش پیدا می‌کند. توصیه ما این است که مانند گذشته عمل کنند.»

از تاریخ ۲۴ تا ۳۰ بهمن، تعداد فوتی‌های کرونا برای سه روز بالای ۸۰ نفر بود و به طور میانگین هر روز بیشتر از ۷۳ زندگی بخاطر ابتلا به کروناویروس به پایان رسید. هفته قبلی میانگین فوتی‌های روزانه کرونا در کشور ۷۰ نفر بود.

روزشمار برای موج انگلیسی کرونا در ایران/ نمودارهای کرونا همه صعودی‌اند

این یعنی در مجموع در آخرین هفته بهمن، ۵۱۳ نفر از شهروندان در اثر ابتلا به کووید-۱۹ فوت کردند؛ ۱۸ نفر بیشتر از هفته قبلی. بر این اساس پس از ۱۱ هفته روند نزولی نمودار مرگ کرونا در کشور متوقف و صعودی شد. علت این موضوع افزایش چشمگیر آمار مبتلایان کروناویروس در هفته‌های گذشته در کشور است که معمولا نتیجه آن با تاخیر چند هفته‌ای در آمار مرگ‌ومیر این بیماری دیده می‌شود.

نمودار مبتلایان؛ افزایشی ترسناک

متاسفانه آمار مبتلایان کووید-۱۹ در کشور هم همچنان در حال افزایش است، به طوری که در سه روز پایانی آخرین هفته بهمن متاسفانه تعداد مبتلایان روزانه کروناویروس در کشور پس از مدت‌ها به بالای ۸هزار نفر رسید. به طور میانگین در این مدت هر روز ۷۶۶۹ مبتلا در کشور گزارش شد.

روزشمار برای موج انگلیسی کرونا در ایران/ نمودارهای کرونا همه صعودی‌اند

در واقع، در این بازه زمانی ۵۳۶۸۷ به آمار مبتلایان کرونایی کشور اضافه شد و این تعداد نسبت به هفته قبلی ۲۵۵۸ نفر بیشتر بود. براین اساس انتظار می‌رود در هفته‌های بعدی هم تعداد فوتی‌های بیماری در کشور بیشتر شود و با توجه به احتمال مرگبارتر بودن کرونای انگلیسی این موضوع می‌تواند نگران‌کننده باشد.

کوروش افشین‌پور عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور، در این رابطه گفته بود: «این موج با توجه به شیوع نوع جهش یافته کرونا موسوم به کرونای انگلیسی، در صورت سهل‌انگاری می‌تواند فاجعه آفرین باشد.»

روزشمار برای موج انگلیسی کرونا در ایران/ نمودارهای کرونا همه صعودی‌اند

بستری‌ها هم زیاد شدند

خبر بد این که سومین نمودار پاندمی هم هفته گذشته صعودی بود و تعداد بستری‌ها نسبت به قبل افزایش پیدا کرد و حتی در روزهای ۲۷ و ۲۹ بهمن بالای ۷۰۰ نفر از جمعیت کشور بستری شدند.

روزشمار برای موج انگلیسی کرونا در ایران/ نمودارهای کرونا همه صعودی‌اند

در مجموع تعداد تاریخ ۲۴ تا ۳۰ بهمن ۴۴۹۹ نفر بستری شدند، به طور کلی در پنج هفته گذشته این آمار در کشور نوسانات زیادی داشته است.

۱۱ شهرستان در وضعیت قرمز

تعداد شهرستان‌هایی که در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند از صفر به ۱۱، وضعیت نارنجی از ۳۶ به ۳۹، وضعیت زرد از ۱۷۸ به ۲۲۴ افزایش پیدا کرد و از سوی دیگر تعداد شهرستان‌ها با وضعیت آبی از ۲۳۴ به ۱۷۲ کاهش پیدا کرد.

براین اساس شهرهای آبادان، خرمشهر، اهواز، بندر ماهشهر، دزفول، دشت آزادگان، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه و رامهرمز در وضعیت قرمز قرار دارند.

روزشمار برای موج انگلیسی کرونا در ایران/ نمودارهای کرونا همه صعودی‌اند

وضعیت پایتخت هم اصلا مناسب نیست و میزان مراجعان سرپایی حدود ۲۳ درصد افزایش یافته است. نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران در این رابطه هشدار داده بود: «تقریبا یک هفته است با روند افزایشی بیماران مبتلا به کرونا روبرو هستیم و آمار مراجعات سرپایی نیز افزایش یافته است. مشکل و نگرانی ما این است که در اسفند به سمت پیک مجدد کرونا برویم و مجبور شویم محدودیت ها را افزایش دهیم.»

منبع: خبر آنلاین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.