تاریخ انتشار : یکشنبه 5 تیر 1401 - 10:39
کد خبر : 105933

روابط عمومی ها و تولید محتوای اثربخش

روابط عمومی ها و تولید محتوای اثربخش

آرمان شرق-گروه ارتباطات:متاسفانه اکثرروابط عمومی ها امروزه آن چنان درگیر کارهای روزمره ، جاری وکمی خود شده اند که گاهی اصلا فرصت فکر کردن به محتوا ی پیام های سازمانی وپردازش درست آن را پیدا نمی کنند،نتیجه اینکه محتوا و پیام تولیدی وپردازش شده در روابط عمومی بسیار مهم است، محتوایی که بایدغنی ودارای ارزش های اطلاعاتی وخبری ،جذاب و مورد استفاده،تامین کننده نیاز و علاقه مخاطبان و مشتریان سازمانی نیز باشد تا مورد توجه قرار گیرد. درنهایت اینکه هر محتوایی الزاما کارآمد و موثر نیست وبدون تردید تهیه محتوا در روابط عمومی نیاز به تفکر، مدیریت و برنامه ریزی دارد.

آرمان شرق-گروه ارتباطات:متاسفانه اکثرروابط عمومی ها امروزه آن چنان درگیر کارهای روزمره ، جاری وکمی خود شده اند که گاهی اصلا فرصت فکر کردن به محتوا ی پیام های سازمانی وپردازش درست آن را پیدا نمی کنند،نتیجه اینکه محتوا و پیام تولیدی وپردازش شده در روابط عمومی بسیار مهم است، محتوایی که بایدغنی ودارای ارزش های اطلاعاتی وخبری ،جذاب و مورد استفاده،تامین کننده نیاز و علاقه مخاطبان و مشتریان سازمانی نیز باشد تا مورد توجه قرار گیرد. درنهایت اینکه هر محتوایی الزاما کارآمد و موثر نیست وبدون تردید تهیه محتوا در روابط عمومی نیاز به تفکر، مدیریت و برنامه ریزی دارد.

 

روابط عمومی ها و تولید محتوای اثربخش

سید شهاب سیدمحسنی عضوهیات مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی و خانه روابط عمومی ایران

روزنامه آرمان امروز در صفحه هنرهشتم شماره امروز خود نوشت:امروزه واحدهای روابط عمومی بیش از هر دوره ای به مدد توسعه تکنولوژی های نوین ارتباطی از ابزارهای مختــلف‌وقــدرتــمـنـد اطــلاع رســانــی و اطلاع یابی بهره مند شده اند که در حداقل زمان ممکن وبرخط پیام های شان را به انبوه بی شماری از مخاطب انتقال دهند و از سویی دیگر مخاطبان نیز به صورت تعاملی وهمزمان امکان انعکاس بازخورد نسبت به پیام های دریافتی را داشته باشند،لذا دراین رهگذر آنچه از اهمیت دوچندانی برخوردار شده موضوع تولید محتوای پیام ها ومیزان جذابیت ، غنا واثربخشی آن است.موضوع تولید محتوا، بویژه در فعالیت های ارتباطات الکترونیکی ، انتشاراتی وتبلیغاتی ازاهمیت بالایی برخودار است. یعنی به هر میزان فعالیت های پایگاههای اطلاع رسانی وانتشاراتی در قالب های خبر، گزارش،فیلم، صوت، عکس و… بیشتر باشد، ابزارها و امکان بیشتری برای ارتباط و تعامل با مخاطبان در اختیار خواهیم داشت. البته تاثیر گذاری موثر همه اینها در گرو محتوای مناسب و مفید است. درواقع یکی از غفلت های بسیاری ازروابط عمومی ها در این زمینه آن است که در حوزه تولید محتوای با کیفیت واثربخش وقت وانرژی زیادی گذاشته نمی شود و حاصل تولید شده در قالب یک محتوای مناسب عرضه نمی شود. به نظر مشکل عمده در زمینه تولید محتوا،عدم بهره گیری از نیروهای انسانی متخصص وصاحب اندیشه دراین حوزه واز سویی  نداشتن بانک جامع وبه روز اطلاعات رسانه ای دربسیاری ازروابط عمومی هاست. اساسا روابط عمومی ها باید مکانیزمی را طراحی کنند که واحدهای سازمانی مربوطه شان، اطلاعات روزانه خود را بدون بوروکراسی اداری در اختیار آنان قرار دهند و مطمئن باشند که این اطلاعات با ویرایش علمی ودر جای مناسب خود به کار گرفته خواهد شد و کارهای آنان نیز نمود اطلاع رسانی ورسانه ای پیدا خواهد کرد. این بانک اطلاعاتی الکترونیکی، منبع اطلاعاتی ارزشمندی برای تهیه یاداشت ،پاسخگویی،تولیدخبر، گزارش، متون مصاحبه های خبری، فیلم،اینوگرافیک،موشن گرافیک و … محسوب شده ومی تواند فعالیت های الکترونیکی، انتشاراتی وتبلیغی بویژه درحوزه شبکه های اجتماعی را پشتیبانی کند.

بنابراین، وجود یک بانک جامع اطلاعاتی با پشتوانه ای قوی و محکم ابزاری معتبر و مطمئن برای تولید محتوا در روابط عمومی خواهد بود که نبود آن کارهای جاری اطلاع رسانی روابط عمومی و سازمان را دچار اختلال خواهد کرد. این بانک اطلاعاتی کمک خواهد کرد تا روابط عمومی بتواند کارهای ارتباطی و به خصوص رسانه ای خود را سهل تر و راحت تر و موثرتر انجام دهد.

متاسفانه اکثرروابط عمومی ها امروزه آن چنان درگیر کارهای روزمره ، جاری وکمی خود شده اند که گاهی اصلا فرصت فکر کردن به محتوا ی پیام های سازمانی وپردازش درست آن را پیدا نمی کنند،نتیجه اینکه محتوا و پیام تولیدی وپردازش شده در روابط عمومی بسیار مهم است، محتوایی که بایدغنی ودارای ارزش های اطلاعاتی وخبری ،جذاب و مورد استفاده،تامین کننده نیاز و علاقه مخاطبان و مشتریان سازمانی نیز باشد تا مورد توجه قرار گیرد. درنهایت اینکه هر محتوایی الزاما کارآمد و موثر نیست وبدون تردید تهیه محتوا در روابط عمومی نیاز به تفکر، مدیریت و برنامه ریزی دارد.

عضوهیات مدیره

انجمن متخصصان روابط عمومی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.