تاریخ انتشار : جمعه 14 بهمن 1401 - 13:20
کد خبر : 123184

رئیس جمهور آینده آمریکا کیست؟/ نه ترامپ ؛ نه بایدن!

رئیس جمهور آینده آمریکا کیست؟/ نه ترامپ ؛ نه بایدن!

آرمان شرق-گروه بین الملل:مارک پن، سردبیر نظرسنجی هاوارد کپس-هریس ضمن تایید پیشتازی ترامپ، تصریح کرد که او به انتهای ظرفیت رشد خود رسیده و نمی‌تواند بیش از این پیشرفت کند. در مقابل، دیسانتیس نشان داده که می‌تواند پایگاه حامیان خود را گسترش دهد. ترامپ رشدش را کرده اما دیسانتیس هنوز در حال رشد است. ترامپ همه رای‌های ممکن را در اختیار دارد، اما دیسانتیس نامزدی است که هنوز ظرفیت‌هایش عملی نشده است.

رئیس جمهور آینده آمریکا کیست؟/ نه ترامپ ؛ نه بایدن!

آرمان امروز- سرویس بین الملل: یک نظرسنجی تازه درباره انتخابات ریاستجمهوری ۲۰۲۴ آمریکا نشان میدهد که نیمی از مردم این کشور نه با جو بایدن راضی میشوند و نه با دونالد ترامپ.

۴۸ درصد از مردم آمریکا احساس خوبی به پیروزی دوباره جو بایدن، رئیسجمهوری این کشور در انتخابات سال آینده ندارند. ۵۲ درصد از شرکتکنندگان هم احساس مشابهی درباره دونالد ترامپ، رئیسجمهوری سابق آمریکا دارند.

در مجموع دو سوم شرکتکنندگان در این نظرسنجی هر یک تا حدی نسبت به هر دو نامزد اصلی این انتخابات، یعنی ترامپ و بایدن شک دارند.

در مقابل، میزان اشتیاق مردم آمریکا برای انتخاب یکی از این دو نامزد به ترتیب برای ترامپ ۱۵ درصد و برای بایدن ۷ درصد است.

در این نظرسنجی از افراد خواسته شد تا نظر خود درباره نامزدی این دو چهره را از میان چهار گزینه مقابل انتخاب کنند: «مشتاق»، «راضی»، «تا حدی مردد» و «بسیار ناراضی».

نظرسنجی مذکور با ضریب خطای ۳.۱ درصد و با شرکت ۱۰۰۰ رای دهنده بزرگسال از ۲۰ تا ۲۴ ژانویه انجام شد.

نیکی هیلی قرار است کاندیداتوری خود برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا را در تاریخ ۱۵ فوریه اعلام کند.

چندین خبرنامه گزارش کردند که نیکی هیلی سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل و فرماندار سابق ایالت کارولینای جنوبی ۱۵ فوریه ۲۰۲۳ کاندیداتوری خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ اعلام میکند و به این ترتیب وی نخستین رقیب رسمی دونالد ترامپ در این کارزار خواهد بود.

هیلی با اینکه در ۲۰۲۱ گفته بود اگر ترامپ بار دیگر برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ کاندید شود، در این انتخابات شرکت نمیکند، اما به این نکته اشاره کرد که شاید برای سمت ریاست جمهوری ایالات متحده خودش را کاندید کند.

وی در مصاحبهای با شبکه خبری فاکس نیوز که اوایل ژانویه انجام داد، گفته بود که برای بیرون راندن جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا از کاخ سفید کاندید میشود و اگر انتخاب شود، نسل جدیدی از رهبران را وارد واشنگتن دی.سی میکند.

هیلی یکی از چندین مقام دولت ترامپ است که شاید وارد رقابت انتخاباتی شود و دیگر افراد دولت سابق ترامپ، شامل مایک پامپئو، وزیر امور خارجه سابق و مایک پنس، معاون سابق ترامپ میشوند.

در رقابت مستقیم دیسانتیس و ترامپ، رئیسجمهوری سابق آمریکا با ۵۵ درصد آرا پیروز خواهد شد.

این در حالی است که دیسانتیس به تازگی برای دومین بار به عنوان فرماندار ایالت فلوریدا سوگند یاد کرده و هنوز نامزدی خود در انتخابات ریاستجمهوری ۲۰۲۴ آمریکا را اعلام نکرده است. بنابراین دونالد ترامپ تا این لحظه تنها نامزد این رقابت است.

همچنین ترامپ پیش از این ۴ سال در کاخ سفید حضور داشته و در جهان هم چهره شناختهشدهای است، اما تنها چند سال است که نام دیسانتیس بر سر زبانها افتاده است.

از سوی دیگر، مارک پن، سردبیر نظرسنجی هاوارد کپس-هریس ضمن تایید پیشتازی ترامپ، تصریح کرد که او به انتهای ظرفیت رشد خود رسیده و نمیتواند بیش از این پیشرفت کند. در مقابل، دیسانتیس نشان داده که میتواند پایگاه حامیان خود را گسترش دهد.

او گفت: ترامپ رشدش را کرده اما دیسانتیس هنوز در حال رشد است. ترامپ همه رایهای ممکن را در اختیار دارد، اما دیسانتیس نامزدی است که هنوز ظرفیتهایش عملی نشده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.