تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 دی 1401 - 9:31
کد خبر : 120894

دومینوی ریزش در بازار دلار

دومینوی ریزش در بازار دلار

آرمان شرق-گروه اقتصاد:بررسی قیمت دلار در بازار ارز امروز چهارشنبه ۱۴ دی ماه حکایت از تداوم سریال ریزش‌ دلار دارد.بررسی ها نشان می دهد از پنجشنبه گذشته با خبر عزل صالح آبادی و ریاست فرزین بر بانک مرکزی ترمز دلار در تهران کشیده شده است و از ابتدای هفته جاری تا امروز قیمت دلار مسیر نزول را دنبال کرده است.

دومینوی ریزش در بازار دلار

اقتصادنیوز : بررسی ها نشان می دهد از پنجشنبه گذشته با خبر عزل علی صالح آبادی و ریاست محمدرضا فرزین بر بانک مرکزی ترمز صعود دلار در تهران کشیده شده است و از ابتدای هفته جاری تا امروز قیمت دلار مسیر نزول را دنبال کرده است.
دومینوی ریزش در بازار دلار/ طلا دوباره درخشید

به گزارش اقتصادنیوز ، بررسی قیمت دلار در بازار ارز امروز چهارشنبه ۱۴ دی ماه حکایت از تداوم سریال ریزش‌ دلار دارد.

بررسی ها نشان می دهد از پنجشنبه گذشته با خبر عزل صالح آبادی و ریاست فرزین بر بانک مرکزی ترمز دلار در تهران کشیده شده است و از ابتدای هفته جاری تا امروز قیمت دلار مسیر نزول را دنبال کرده است.

گفته می شود نرخ دلار در هرات امروز در مقایسه با عصر دیروز در حول و حوش ۶۰۰ تومان پایین تر معامله شد.در سلیمانیه هم نرخ دلار یک کانال عقب نشینی کرد و تقریبا ۴۰۰ تومان کاهش را در کارنامه امروز خود ثبت کرد.نرخ حواله درهم نیز امروز مانند روز گذشته نزولی بود.

مجموع این عوامل باعث شد قدرت معامله گران تهران تضعیف شود و دومینوی ریزش در بازار ارز اتفاق بیفتند. بررسی ها نشان می دهد امروز کمتر کسی حاضر بود دست به خرید بزند و فشار فروش همچنان در بازار وجود دارد.
ردپای خاندوزی در بازار دلار

در روزهای گذشته بعد از استعفای علی صالح آبادی از بانک مرکزی؛ گمانه زنی ها درباره احتمال تغییر وزیر اقتصاد هم از سوی برخی رسانه ها  برجسته شده بود. برخی از رسانه ها مدعی بودند که خاندوزی به زودی با کابینه خداحافظی خواهد کرد.

امروز علی بهادری سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز هیات دولت شایعات درباره هرگونه تغییر وزیر امور اقتصادی و دارایی را تکذیب کرد.برخی از معامله گران دلار در روزهای اخیر این خبر را هم زیر نظر گرفته بودند و با یادآوری تجربه بانک مرکزی محتاطانه تر رفتار می کردند.
طلا دوباره درخشید

روند صعودی قیمت طلای جهانی در بازار امروز هم ادامه پیدا کرد. دیروز قیمت اونس طلا ۱۲ دلار بر ارزش خود افزود و بر روی ۱۸۳۷ دلار ایستاد. طلای جهانی امروز با ۲۴ دلار افزایش به ۱۸۶۱ دلار رسید.

قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار هم امروز برخلاف روز گذشته درخشید. قیمت فلز گران بهای داخلی امروز ۱ میلیون و ۸۱۰ هزار و ۲۰۰ تومان بود که در مقایسه با دیروز ۱۴ هزار و ۱۰۰ تومان رشد را نشان می دهد.
بازار سکه طلسم شد؟

با این حال برخی معامله گران مدعی بودند بازار سکه توسط نرخ دلار طلسم شده است.

به عقیده فعالان بازار نوسان محدود و عقبگرد نرخ دلار در روز های اخیر باعث شده خریداران فلز گران بهای داخلی پیام هایصعودی را از بازارهای جهانی دریافت نکنند و بیشتر به دلار توجه کنند.

البته امروز فلز گران بهای داخلی نه به صعود طلا توجه کرد و نه به افت دلار .

قیمت سکه امامی امروز در بازار رسمی با ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد. این قیمت در مقایسه با روز قبل ثابت بود. معامله‌گران روز گذشته می‌گفتند باید تا چهارشنبه صبر کنیم و ببینیم کدام بازار هوشمند است؛ سکه یا آبشده؟ امروز معلوم شد که بازار سکه رفتار هوشمندانه تری دارد .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.