تاریخ انتشار : یکشنبه 5 دی 1400 - 20:52
کد خبر : 87730

دور هشتم مذاکرات وین؛ چین و روسیه در قایق ایران؟

دور هشتم مذاکرات وین؛ چین و روسیه در قایق ایران؟

آرمان شرق- در دور قبلی گفت‌وگوها، مذاکره‌کنندگان به دنبال پیشرفت سریع مذاکرات بودند. ما باید تلاش خود در جهت تکمیل موفقیت‌آمیز مذاکرات در اسرع وقت، ترجیحاً تا اوایل فوریه هدایت کنیم. پیشرفت در مذاکرات به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد و از پیش نمی‌توان آن را به صورت دقیق اعلام کرد. ابتدای فوریه به نظر می‌رسد، برنامه زمانی واقعی باشد.

دور هشتم مذاکرات وین فردا ششم دی ماه ۱۴۰۰ کار خود را آغاز می‌کند.

دور هشتم گفت‌وگوهای برجامی فردا در وین آغاز خواهد شد. در ادامه مروری بر اظهارت طرف‌های روس و چین را درباره این مذاکرات به نقل از ایلنا بخوانید:

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات وین نوشت: ما بر اساس این ذهنیت پیش می‌رویم که همه ما در یک قایق هستیم. هیچ جبهه متحدی علیه ایران در مذاکرات وین وجود ندارد.

وی همچنین در توئیتی نوشت: در دور قبلی گفت‌وگوها، مذاکره‌کنندگان به دنبال پیشرفت سریع مذاکرات بودند. ما باید تلاش خود در جهت تکمیل موفقیت‌آمیز مذاکرات در اسرع وقت، ترجیحاً تا اوایل فوریه هدایت کنیم. پیشرفت در مذاکرات به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد و از پیش نمی‌توان آن را به صورت دقیق اعلام کرد. ابتدای فوریه به نظر می‌رسد، برنامه زمانی واقعی باشد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: برجام اهمیت خود را از دست نداده و هیچ جایگزین دیگری برای آن وجود ندارد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز در تازه ترین اظهارنظر خود در خصوص مذاکرات وین گفت: مذاکره کنندگان وین در حال کار روی بسته‌ای از توافقات با هدف احیای برجام هستند و احتمال زیادی وجود دارد که این اتفاق بیفتد.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: آمریکا باید در رویکرد فشار حداکثری خود تجدیدنظر کرده و تمامی تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران و نیز فشارهای ناشی از این تحریم‌ها علیه کشورهای ثالث را لغو کند. ایران نیز در همین راستا باید به پایبندی کامل به تعهدات برجامی بازگردد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.