تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 آبان 1397 - 11:27
کد خبر : 46232

درگیری شدید تروریست ها در ادلب

درگیری شدید تروریست ها در ادلب

آرمان شرق:دیده بان حقوق بشر سوریه از درگیری‌های شدید میان گروه‌های مخالف سوری و گروه‌های افراط‌گرا به سرکردگی النصره در منطقه عاری از سلاح ادلب خبر داد. به‌ گزارش ‌آرمان شرق به نقل از ایسنا ‌، درگیری‌های شدیدی از روز دوشنبه میان دو طرف آغاز شده است که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ کشته بر

آرمان شرق:دیده بان حقوق بشر سوریه از درگیری‌های شدید میان گروه‌های مخالف سوری و گروه‌های افراط‌گرا به سرکردگی النصره در منطقه عاری از سلاح ادلب خبر داد.

به‌ گزارش ‌آرمان شرق به نقل از ایسنا ‌، درگیری‌های شدیدی از روز دوشنبه میان دو طرف آغاز شده است که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ کشته بر جای گذاشت. به گفته منابع محلی هفت تن از کشته‌ها از اعضای هیات تحریر الشام(النصره) هستند که بر بیشتر مناطق ادلب سیطره دارند.

این درگیری‌ها یک روز پس از تنشی که در شهرک کفر حمره واقع در شمال حلب رخ داد، شکل گرفتند. در این شهرک اعضای جنبش نورالدین الزنکی، در یک عملیات ترور دو تن از رهبران هیات تحریر الشام را به قتل رساندند که از جمله آنها ابوتراب الشامی، مسئول امور شرعی بخش عدنان و محمد اکرم، مسئول ایست‌های بازرسی این گروه تروریستی و معاون فرمانده حلب بودند.

درگیری‌ها میان تحریر الشام و “جبهه آزادی‌بخش ملی” (متشکل از مخالفان تحت حمایت ترکیه) در مناطق شمال حلب موجب کشته و زخمی شدن تعدادی از هر دو طرف شد.

هیات تحریر الشام در بیانیه‌ای اعضای دو جنبش نورالدین الزنکی و احرار شام وابسته به جبهه آزادی‌بخش ملی را چهره‌های مفسد خواند و آنها را به انجام این ترور در پی اختلافشان با تحریر الشام متهم کرد.

مناطق مختلف حومه شمالی حلب شاهد درگیری‌های شدیدی میان این دو گروه است و هر دو طرف تجهیزات خود را به سمت مناطق درگیری انتقال داده‌اند.

به گفته منابع محلی درگیری‌ها از حومه غربی حلب در حال انتقال است و هیات تحریر الشام حمله‌ای را به مناطق و پایگاه‌های جنبش نورالدین الزنکی در شهرک عاجل آغاز کرده است.

روسیه و ترکیه ماه سپتامبر با ایجاد منطقه‌ای عاری از سلاح در ادلب، پایگاه اصلی مخالفان سوری توافق کردند.

رامی عبدالرحمان، مدیر مرکز دیده‌بان حقوق بشر سوریه، گفت‌، تکفیری‌ها در مناطق تحت کنتر گروه‌های مورد حمایت ترکیه در ادلب پیش روی کرده‌اند.

طبق توافق ترکیه با روسیه مخالفان سوری، متعهد شده‌اند تا تاریخ دهم اکتبر سلاح های سنگین را از منطقه عاری از سلاح خارج کنند، اما تکفیری ها با درخواست برای خروج کامل از منطقه مخالفت کرده و تاکید دارند که به درگیری‌ها ادامه‌ خواهند داد.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.