حال قلبتان چطور است؟

بیایید یک گام از کل داستان فاصله بگیریم و دوباره به آنچه مهدی تاج انجام داد نگاهی گذرا بیندازیم. شکل تیتروار ماجرا می‌شود این: پس از سنگین‌ترین شکست تاریخ ایران در جام ملت‌های آسیا که برابر ژاپن رقم خورد، کارلوس کی‌روش از ایران رفت. تاج در شرایطی که امکان جذب هروه رنار، سرمربی لایق و توانمند فرانسوی را داشت، سراغ مارک ویلموتس رفت و یک زیان بسیار بزرگ فنی و مالی را به فوتبال ایران تحمیل کرد. تیم کشورمان با دو شکست برابر بحرین و عراق در آستانه حذفی تحقیرآمیز از مرحله پیش‌مقدماتی جام‌ جهانی قرار گرفت. همزمان ویلموتس پرونده غرامت ۶میلیون یورویی‌اش از فوتبال ایران را به جریان انداخت. در چنین معرکه‌ای، تاج به بهانه بیماری قلبی صحنه را خالی کرد. در روزهای بی‌سامانی مطلق فدراسیون، دراگان اسکوچیچ به‌عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد.

او با نتایجی باورنکردنی صعود به جام‌جهانی را رقم زد و پاداش کلان چند میلیون دلاری را برای فوتبال ایران به ارمغان آورد. تاج دوباره فرصت را مناسب دید و به صحنه برگشت. حالا، هم حذف زودرس از مسابقات برطرف شده و هم اسکوچیچ پول ویلموتس را جور کرده بود. به شکرانه این خدمت بزرگ، تاج مربی کروات را به شکلی غیرمحترمانه کنار گذاشت و کارلوس کی‌روش شکست‌خورده در کلمبیا و مصر را جانشین او کرد. بهانه‌اش این بود که نباید آبروریزی شود؛ اما سنگین‌ترین شکست تاریخ ایران در جام‌های جهانی هم به کارنامه مهدی تاج اضافه شد.حالا ما مانده‌ایم با یک سرخوردگی ورزشی بزرگ دیگر، پولی که برای جام‌جهانی نرفته به اسکوچیچ پرداختیم و دستمزد کلانی که بابت خلق یک باخت بزرگ دیگر به جیب کی‌روش و ۹ دستیار خارجی‌اش ریخته شد.

تنها سه خط از بند بالا اگر در کارنامه هر مدیری در هر کجای جهان ثبت می‌شد، محال بود دیگر بتواند میز و صندلی مسوولیت را لمس کند. با این حال شگفت‌انگیز است که رئیس فدراسیون فوتبال ایران هنوز یک عذرخواهی ساده نکرده و حتی از ارائه توضیح درباره عملکرد تیم ملی خودداری کرده است. او سکوت کرده و در همین آرامش، با لبخند در حال دادن احکام جدید و جمع کردن یاران قدیمی گرد خود است. آخرین حکمش را هم برای هدایت‌الله ممبینی زد تا کادر خالق «ویلموتس‌گیت» کامل شود. ممنونیم آقای تاج عزیز؛ خداوند بزرگ به قلب شما سلامتی کامل عطا فرماید.