تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1401 - 6:32
کد خبر : 122933

حادثه اصفهان؛ میوه ممنوعه برای اوکراین

حادثه اصفهان؛ میوه ممنوعه برای اوکراین

آرمان شرق-گروه بین الملل:سیستم های جاسوسی اسرائیل و ایالات متحده آمریکا پشت این قضیه باشند، میوه این بازی خطرناک را اوکراین می خواهد برداشت کند و مطمئنا هزینه آن هم برای این دولت آن کم نخواهد بود. زیرا چنین موضع گیری هایی در عالم سیاست بسیار خطرناک و پرتبعات است و منجر به تنش های بیشتر می شود.

حادثه اصفهان؛ میوه ممنوعه برای اوکراین

آرمان امروز- سرویس دیپلماسی: به‌ دنبال اظهارات میخایلو پودولیاک، مشاور رئیس‌ جمهور اوکراین و پذیرش تلویحی مشارکت دولت این کشور در حمله به یک مجتمع کارگاهی وزارت دفاع در اصفهان، کاردار اوکراین به وزارت امورخارجه برای توضیح پیرامون ادعاهای مطرح شده از سوی پودولیاک احضار شد.
در همین خصوص رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در این رابطه نوشت: توئیت مشاور زلنسکی که تلویحا شراکت کی‌یف در اقدام علیه جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرده، با توجه به بیان ادعاهای مشابه از سوی مراجع نیمه رسمی اسرائیل نه تنها از راهبرد مشترک آن ها در تهدید امنیت ایران خبر می دهد بلکه در صورت عدم برائت رسمی دولت اوکراین تبعات سنگینی برایشان در پی خواهد داشت.
شورای عالی امنیت ملی در ادامه متن خود نوشته است که مشاور رئیس جمهور اوکراین دو روز پیش با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در توئیتر با اتخاذ رویکرد کینه توزانه ‌ای مشابه آن چه از سوی محافل سیاسی و رسانه‌ ای رژیم صهیونیستی مطرح شده بود، از مشارکت دولت کیف در اقدام علیه مجتمع کارگاهی وزارت دفاع در اصفهان خبر داد.
هنوز هیچ ‌یک از مقامات رسمی اوکراینی اظهارات پودولیاک، مشاور رئیس‌ جمهور اوکراین را رد یا تأیید نکرده‌ اند.
سیدعطا تقوی اصل، تحلیلگر مسائل بین الملل در خصوص موضع گیری مقام اوکراینی در قبال حمله به تاسیسات اصفهان گفت: موضع گیری اوکراین بسیار مبتدی، خطرناک و چالش برانگیز بود و واقعا این کشور بوسیله سیاستمداران ناکارآمد ویران شد و بازی خورد.
وی افزود: مقامات اوکراینی ابتدایی ترین آداب کشور داری را بلد نیستند، تجاوز روسیه به اوکراین قطعا محکوم است و مصداق کامل تجاوز است اما نباید نقش مخرب و بی سوادی رئیس جمهور این کشور را نادیده گرفت که هر روز برای اوکراین هزینه تراشی می کند.
این تحلیلگر مسائل بین الملل خاطرنشان کرد: پذیرش ضمنی مسوولیت حمله به تاسیسات اصفهان فقط از یک سیاستمدار ناکارآمد بر می آید.
وی افزود: دولت و ارتش اوکراین اگر اینقدر قوی بود که می توانست در مقابل پوتین ایستادگی کند و روسیه ویرانش نمی کرد.
تقوی اصل تصریح کرد: به نظر می رسد سیستم های جاسوسی اسرائیل و ایالات متحده آمریکا پشت این قضیه باشند، میوه این بازی خطرناک را اوکراین می خواهد برداشت کند و مطمئنا هزینه آن هم برای این دولت آن کم نخواهد بود. زیرا چنین موضع گیری هایی در عالم سیاست بسیار خطرناک و پرتبعات است و منجر به تنش های بیشتر می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.