تاریخ انتشار : یکشنبه 9 بهمن 1401 - 20:38
کد خبر : 122822

جزئیات تازه از حمله به مرکز نظامی اصفهان/نیروی هوایی آمریکا و یک کشور دیگر؟

جزئیات تازه از حمله به مرکز نظامی اصفهان/نیروی هوایی آمریکا و یک کشور دیگر؟

آرمان شرق-گروه سیاست:العربیه به نقل از منابع آمریکایی ادعا کرد که حمله شب گذشته پهپادی در استان اصفهان با مشارکت نیروی هوایی آمریکا و یک کشور دیگر انجام شده است.کمیته‌ای نیز از سوی کمیسیون امنیت ملی به اصفهان اعزام خواهد شد تا گزارشی را برای کمیسیون، تهیه کنند و بر مبنای آن تصمیمات بعدی اتخاذ شود

جزئیات تازه از حمله به مرکز نظامی اصفهان/نیروی هوایی آمریکا و یک کشور دیگر؟

ایرنا : خبرگزاری دولت عنوان کرد حمله شب گذشته به یکی از کارگاه‌های وزارت دفاع در اصفهان از سه فروند ریزپرنده از نوع کوادکوپتر پیشرفته مجهز به بمبلت استفاده شده است.
جزئیات تازه از حمله شب گذشته اصفهان به روایت خبرگزاری دولت

ساعت ۲۳:۳۰ شب گذشته (شنبه ۸ بهمن) سه فروند ریزپرنده از نوع کوادکوپتر به قصد انجام حمله بر فراز یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در استان اصفهان به پرواز درآمدند که نهایتا با واکنش به موقع سامانه‌های پدافندی مستقر در مجموعه این حمله ناموفق و بدون تلفات جانی بود و تنها آسیب جزئی به سقف یکی از کارگاه‌ها وارد شد.

خبرنگار ایرنا در پیگیری از منابع آگاه و مطلع درباره این حادثه به جزئیات بیشتری دست یافت که در ادامه به آن اشاره می‌شود.

در این حمله از سه فروند ریزپرنده از نوع کوادکوپتر پیشرفته مجهز به بمبلت استفاده شده است و عوامل حفاظت پیرامونی مجموعه پس از شنیدن صدای کوادکوپترها با تجهیزات در اختیار از جمله سلاح و سامانه‌های جنگ الکترونیک اقدام به مقابله با این پرنده‌ها می‌کنند که موفق به ساقط کردن یک فروند از آنها می‌شوند.

یک فروند از این کوادکوپترها حین مقابله، لینک ارتباط GPS خود را در اثر جمینگ از دست می‌دهد و همین موضوع منجر به سقوط آن و برخوردش با سقف سوله می‌شود که فیلم منتشر شده در فضای مجازی از لحظه اصابت هم مربوط به این کوادکوپتر است که پس از اخلال در ارتباط آن و سقوطش به سقف سوله برخورد می‌کند.

این مجموعه پیش‌تر نیز تجربه موردی مشابه را داشته و تمهیدات در نظر گرفته شده پس از آن حادثه منجر به این می‌شود که خسارت قابل توجهی در این حمله به کارگاه‌ها و سوله‌های آن وارد نشود.

کمیته‌ای از کمیسیون امنیت ملی به اصفهان اعزام می‌شود

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به حضور فرمانده کل نیروی انتظامی در نشست امروز کمیسیون متبوع خود، تاکید کرد: اعضای کمیسیون ضمن استماع گزارش سردار رادان درباره حادثه سفارت آذربایجان، حادثه اخیر در اصفهان را بررسی کردند .

کمیته‌ای از کمیسیون امنیت ملی به اصفهان اعزام می‌شود

به گزارش ایلنا، عباس مقتدایی در توضیح نشست امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: کمیسیون در جلسات متعدد پیشتر طرح‌ها و پیشنهادات مرتبط با آن را بررسی کرده بود، در نشست امروز ادامه رسیدگی به طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور جهت تامین نظر شورای نگهبان با حضور نماینده شورای نگهبان انجام شد و در نهایت طرح در کمیسیون به تصویب اعضا رسید، این طرح در آینده نزدیک در دستور صحن علنی قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری حادثه اخیر در اصفهان، گفت: در کنار اقدامات تمام نهادها حادثه اصفهان در نشست امروز با حضور برخی از مسئولان ذی ربط مورد بررسی دقیق قرار گرفت، کمیته‌ای نیز از سوی کمیسیون امنیت ملی به اصفهان اعزام خواهد شد تا گزارشی را برای کمیسیون، تهیه کنند و بر مبنای آن تصمیمات بعدی اتخاذ شود.

ادعای العربیه:حمله اصفهان با مشارکت نیروی هوایی آمریکا و یک کشور دیگر انجام شد

منابع آمریکایی اعلام کردند که حمله شب گذشته در اصفهان با مشارکت نیروی هوایی آمریکا و یک کشور دیگر انجام شده است.

حمله اصفهان با مشارکت نیروی هوایی آمریکا و یک کشور دیگر انجام شد

به گزارش ایلنا، العربیه به نقل از منابع آمریکایی ادعا کرد که حمله شب گذشته پهپادی در استان اصفهان با مشارکت نیروی هوایی آمریکا و یک کشور دیگر انجام شده است.

به ادعای این منابع، در این حملات، مخازن نگهداری از موشک‌های بالستیک هدف قرار گرفته‌اند.

این منابع همچنین ادعا کردند که هدف از این حمله، ارسال این پیام به ایران بود که اجازه تولید موشک‌های بالستیک به ایران داده نمی‌شود.

پیش تر، روزنامه جروزالم‌پست نیز به نقل از منابع اطلاعاتی غربی ادعا کرده بود که علیرغم اظهارات منابع ایرانی، حمله اصفهان موفقیت آمیز بوده است.

وزارت دفاع در بیانیه‌ای از حمله ناموفق شب گذشته به یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع در استان اصفهان خبر داده بود.

آمریکا: هیچ نیروی نظامی ما در حمله به ایران شرکت نکرد

ایرنا : سخنگوی پنتاگون در سخنانی کوتاه تاکید کرده است که هیچ نیروی نظامی آمریکایی در حملات به ایران شرکت نکرده است اما از اظهار نظر بیشتر در این باره خودداری کرد.
آمریکا: هیچ نیروی نظامی ما در حمله به ایران شرکت نکرد

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تاکید کرد که هیچ نیروی نظامی آمریکایی در حملات به ایران شرکت نکرده است.

پاتریک رایدر تاکید کرد که هیچ نیروی نظامی آمریکایی در حملات به ایران شرکت نکرده است اما از اظهار نظر بیشتر در این باره خودداری کرد.

اولین بار توسط وال استریت ژورنال به نقل از چندین منبع ناشناس گزارش شد که مقامات آمریکایی به نقش رژیم صهیونیستی در حمله پهپادی (ناموفق) شب گذشته به یکی از کارگاه‌های وزارت دفاع در اصفهان اشاره می‌کنند.

یکی از مقامات آمریکایی که نخواست نامش فاش شود به رویترز گفت که به نظر می رسد (رژیم) اسرائیل در این موضوع دخالت داشته است. چندین مقام آمریکایی دیگر از اظهار نظر خودداری کردند و فقط اظهار داشتند واشنگتن هیچ نقشی نداشته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.