تاریخ انتشار : سه شنبه 25 دی 1397 - 10:31
کد خبر : 54791

توقف صادرات سلاح آلمان به عربستان بعد از قتل خاشقجی

توقف صادرات سلاح آلمان به عربستان بعد از قتل خاشقجی

آرمان شرق: یک مسؤول عالی رتبه آلمانی اعلام کرد که کشورش در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۸ هیچ سلاحی به عربستان صادر نکرده است. به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا، این مسؤول آلمانی تاکید کرد، برلین به دلیل پرونده قتل جمال خاشقجی (روزنامه‌نگار عربستانی در سفارت کشورش در استانبول) هیچ قصدی برای اعطای

آرمان شرق: یک مسؤول عالی رتبه آلمانی اعلام کرد که کشورش در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۸ هیچ سلاحی به عربستان صادر نکرده است.

به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا، این مسؤول آلمانی تاکید کرد، برلین به دلیل پرونده قتل جمال خاشقجی (روزنامه‌نگار عربستانی در سفارت کشورش در استانبول) هیچ قصدی برای اعطای مجوزهای جهت صادرات اسلحه به عربستان ندارد.

وی در توصیف محاکمه قاتلان خاشقجی در ریاض گفت که این محاکمه با استانداردهای کشورش مطابقت ندارد و برلین بارها از مسؤولان ریاض خواسته پاسخ‌های روشنی درباره ابعاد مبهم این پرونده ارائه کرده و با تحقیقات ترکیه در این خصوص همکاری کنند.

سایت شبکه خبری الجزیره در ادامه تاکید کرد، این موضعگیری جدی آلمان درباره صادرات اسلحه به عربستان ناشی از این امر است که برلین قتل خاشقجی در داخل ساختمان کنسولگری کشورش در شهر استانبول در تاریخ دوم اکتبر گذشته را جنایتی بزرگ می‌داند.

همچنین این شبکه خبری گزارش داد، کمیته اطلاعات در  پارلمان آلمان (بوندستاگ) پرونده‌ای دارد که آن را از کمیته اطلاعات ترکیه درباره پرونده قتل خاشقجی دریافت کرده است.

دولت آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در ۱۹ نوامبر گذشته یعنی تقریبا شش هفته پس از ترور خاشقجی اعلام کرده بود که تمامی فروش‌های تسلیحاتی خود به ریاض را متوقف می‌کند، همچنین این دولت به ۱۸ فردی که مظنون به دست داشتن در این ترور بودند، اجازه ورود به آلمان را نداد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.