تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 دی 1401 - 7:35
کد خبر : 120265

توصیه‌های مراجع تقلید به مسئولان برای اصلاح امور

توصیه‌های مراجع تقلید به مسئولان برای اصلاح امور

آرمان شرق-گروه سیاست:آیت الله العظمی جوادی آملی با بیان اینکه نباید مسئولیت اجرایی را به آدم های خوب بی عرضه و یا بداختلاسی داد، گفتند: اگر درست رفتار نکنیم خداوند ما را خواهد برد و به وسیله قوم دیگری دینش را حفظ خواهد کرد.

توصیه‌های مراجع تقلید به مسئولان برای اصلاح امور

آرمان امروز: آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار با محمدباقر قالیباف گفت: «وابستگی پایه های اقتصادی کشور به دلار سبب افزایش نرخ دلار در کشور شده، اما از مسئولین تصمیم گیری خاصی دیده نمی شود. ما برای دولت و مسئولین دعا می کنیم، اما از اوضاع ناراضی هستیم.»
بخشی از متن دیدار آیت الله مکارم شیرازی با رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه می‌آید: «حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی افزودند: مسائل اقتصادی برای مردم به یک معضل و معما تبدیل شده که نمی توانند آن را حل کنند. شرایط به گونه ای است که نه تنها رو به بهبود نیست، بلکه تورم در بعضی کالاها نسبت به سال گذشته افزایش شدید داشته است. مردم نسبت به اقتصاد و فرهنگ حساس هستند و انتظار تغییر دارند.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به افزایش نرخ دلار در کشور فرمودند: بانک ها تنها به دنبال منافع خودشان هستند، مبالغی که وام می دهند هرچند کم وناچیز است اما برای آن سودهای کلان دریافت می کنند. مجلس می تواند با اصلاح قانون، جلوی انحراف بانک ها را بگیرد و اجازه بدهد مردم زندگی کنند. نباید مسائل کوچک را بزرگ جلوه دهیم، آشوب گران کوچک تر و ناچیزتر از این هستند که بخواهند تغییری در نظام و کشور ایجاد کنند. ایشان با اشاره به اینکه باید بهانه ها به خصوص بهانه های اقتصادی را از اغتشاشگران گرفت، افزودند: آنها به همین بهانه باعث ایجاد ناامنی در کشور می شوند که باید بهانه را از دست آنها گرفت علاوه بر اینکه از تندروی های غیر ضروری هم خودداری شود.
آیت الله نوری همدانی:
آیت الله نوری همدانی خطاب به  قالیباف گفت: «باید توجه داشته باشید بیت المال برای مردم است نباید هیچگونه تبعیضی وجود داشته باید تفاوت ها از بین برود و شاهد رفاه و گشایش اقتصادی و ارزانی در سر سفره های مردم باشیم. متاسفانه چیزی از گرانی و مشکلات مردم کم نشده است. در این چند سال چیزی ارزان نشده است».
بخشی از متن خبر دیدار آیت الله همدانی با رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه می‌آید: این مرجع تقلید شیعیان در دیدار با آقای قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت ایام فاطمیه با اشاره به اصول چهارگانه امیر مومنان (ع) در حکومتداری تصریح کردند: حضرت علی (ع) به مالک اشتر وظایف مسئولین در اداره کشور اسلامی را این گونه توصیف نمودند: «جبایه خراجها و جهاد عدوها و استصلاح اهلها و عماره بلادها»؛ یعنی جمع آوری مالیات و نظارت دقیق و صحیح بر بیت المال و استفاده صحیح آن در امور، مبارزه با دشمنان، اصلاح امور مردم و ایجاد زمینه های تربیت و رشد و تعالی برای مردم و آبادی و عمران کشور. این امور باید همواره سرلوحه کارهای مسئولین باشد و از این امور نباید غفلت کرد. منظور از جمهوری اسلامی، یعنی همین مردم، همانطور که امام فرمودند: اصل همین مردم هستند و باید عنایت و توجه شما به همین مردم باشد که همیشه پشتیبان انقلاب و نظام اسلامی هستند. باید نظام ما در رسیدگی به مردم الگویی مناسب در جهان باشد.
آیت الله العظمی جوادی آملی:
نباید مسئولیت اجرایی را به آدم خوب اما بیعرضه داد
آیت الله العظمی جوادی آملی با بیان اینکه نباید مسئولیت اجرایی را به آدم های خوب بی عرضه و یا بداختلاسی داد، گفتند: اگر درست رفتار نکنیم خداوند ما را خواهد برد و به وسیله قوم دیگری دینش را حفظ خواهد کرد.
بخشی از  سخنان حضرت آیت الله جوادی آملی در ادامه می‌آید: نباید مسئولیت اجرایی را به آدم های خوب بی عرضه و یا بداختلاسی داد، حضرت امیر علیه السلام، کمیل را مسئول منطقه ای نمود، سربازان اموی به این منطقه حمله بردند و آنجا را غارت کردند، حضرت نامه ای به کمیل نوشته که در نهج البلاغه آمده، مضمون آن این است که برخی تنها به درد دعای کمیل می خورند ولی توان اداره یک منطقه را ندارند! لذا باید از واگذاری مسئولیت به آدم های خوب بی عرضه در کشور جلوگیری شود و همچنین جلوی آدم های بداختلاسی و نجومی نیز گرفته شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.