تاریخ انتشار : یکشنبه 20 آبان 1397 - 15:15
کد خبر : 47405

تشدید درگیری ها در شهر الحدیده

آرمان شرق:آتش جنگ در خیابان‌های محله‌ای مسکونی واقع در شرق شهر الحدیده پس از ورود نیرهای وفادار به دولت مستعفی به این شهر شعله‌ور شد. به گزارش آرمان شرق به نقل از ایلنا،‌  پس از آن‌که نیروهای وفادار به دولت مستعفی یمن توانستند وارد شهر الحدیده شوند، ‌درگیری­‌ها در خیابان‌­های این شهر شدت پیدا کرده

آرمان شرق:آتش جنگ در خیابان‌های محله‌ای مسکونی واقع در شرق شهر الحدیده پس از ورود نیرهای وفادار به دولت مستعفی به این شهر شعله‌ور شد.

به گزارش آرمان شرق به نقل از ایلنا،‌  پس از آن‌که نیروهای وفادار به دولت مستعفی یمن توانستند وارد شهر الحدیده شوند، ‌درگیری­‌ها در خیابان‌­های این شهر شدت پیدا کرده است. این شهر، بندر الحدیده را که یکی از شریان‌­های حیاتی زندگی میلیون­‌ها یمنی است،‌ در خود جای داده است.

مقام­‌های نظامی وابسته به نیروهای وفادار دولت مستعفی یمن گفته‌­اند: «این نیروها که توسط ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی پشتیبانی می‌­شوند، برای پاک‌سازی مناطق مسکونی واقع در شهر الحدیده از نیروهای انصارالله عمل می­‌کنند». جنبش انصار الله از سال ۲۰۱۴ بر این شهر تسلط یافته است.

این محله مسکونی واقع در جنوب بیمارستان ۲۲ می بزرگ‌ترین کوی شهر الحدیده است که اکنون تحت کنترل نیروهای وفادار به دولت مستعفی است. این محله همچنین در شمال راه ارتباطی اصلی شهر ساحلی الحدیده با صنعا واقع شده است.

نهادهای بشردوستانه بارها ترس و نگرانی خود را نسبت به قربانیان غیرنظامی در جنگ الحدیده ابراز کرده‌­اند.

شهر الحدیده بندری را در خود جای داده است که گذرگاه اصلی کمک­‌های بشردوستانه و مواد غذائی برای ادامه حیات میلیون­‌ها یمنی قحطی‌زده به شمار می­‌آید.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.