پس از 9 سال و دو روز

قطعا مهم‌ترین بازی امروز، همین نبرد استقلال و مس است که پس از ۹ سال و دو روز، در کرمان برابر مس قرار می‌گیرد. فصل ۹۳-۹۲ آخرین حضور مسی‌ها در سطح اول فوتبال کشور بود و پس از آن به لیگ آزادگان سقوط کردند تا امسال با فرزاد حسین‌خانی یک بار دیگر حضور در لیگ برتر را تجربه کنند. تاریخچه دیدار با مس برای استقلالی‌ها همواره آبستن اتفاقات زیادی بوده که عمده آنها در همان آخرین سال حضور این تیم در لیگ برتر رقم خورد. از خداحافظی غیرمنتظره فرهاد مجیدی در بازی رفت دو تیم در آزادی گرفته تا حذف از جام حذفی در همان سالی که رقیب کرمانی به دسته پایین‌تر رفت. استقلال بازی رفت امسال را با برتری یک‌بر‌صفر به پایان رساند، اما مس نسبت به ابتدای فصل، پیشرفت زیادی داشته و با وجود اینکه هنوز خطر سقوط را حس می‌کند، ولی توانسته نتایج بهتری نسبت به ابتدای بازگشت به لیگ برتر کسب کند.

البته فاصله ۳ امتیازی با صنعت نفت رده پانزدهمی خطر قعرنشینی را برای مسی‌ها به همراه دارد و همین موضوع سبب می‌شود که روی امتیازات بازی‌های باقی‌مانده حساب کنند. ریکاردو ساپینتو هم قطعا این موضوع را می‌داند و حالا که نسبت به هفته‌های گذشته دست بازتری برای انتخاب ترکیب دارد، قطعا روی ۳ امتیاز این مسابقه حساب کرده است. استقلال پس از برد پرگل هفته گذشته برابر ملوان، بازهم حواشی زیادی را تجربه کرد؛ از افشاگری‌های مدیریتی مدیران سابق و فعلی گرفته تا فسخ پرحاشیه قرارداد سیاوش یزدانی و البته خرید خارجی‌ای که قول آن داده شده، اما هنوز هیچ اتفاقی در راستای وقوع آن رخ نداده است. استقلال برای بازی امروز بازهم نمی‌تواند از سید‌حسین حسینی، کاپیتان خود استفاده کند و به جز او و احتمالا محمدحسین مرادمند غایب دیگری برای بازی امروز ندارد.

پیش‌بینی می‌شود در این شرایط روزبه چشمی به پست اصلی خود بازگردد و عارف غلامی پس از بازگشت از مصدومیت زوج رافائل سیلوا در خط دفاعی شود. در خط حمله هم محمد محبی مشکلی برای بازی کردن ندارد و می‌تواند برای آقای گلی تلاش کند یا حداقل یورگن لوکادیا، مهاجم فراری پرسپولیس را پشت سر بگذارد!