پس از گذشت حدود یک سال از آغاز به کار دولت سیزدهم، این روزها اخباری از جابه جایی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در فضای رسانه‌ای منتشر شده است.

پس از گذشت حدود یک سال از آغاز به کار دولت سیزدهم، این روزها اخباری از جابه جایی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در فضای رسانه‌ای منتشر شده است. تا پیش از این سورنا ستاری این معاونت را عهده دار بود اما این روزها خبر از کناره گیری وی از سکانداری این معاونت به گوش می‌رسد. در شرایط کنونی، که حوزه علم و فناوری یکی از صحنه های مهم رقابت کشورمان با دنیاست، جمهوری اسلامی ایران بیش از هر زمانی نیازمند مدیرانی از مکتب حاج قاسم است. مدیرانی شجاع، خلاق، تحول خواه، در میدان، معتقد به نخبگان و جوانان، برنامه ریز و معتقد به آرمان های انقلاب اسلامی.

برخی گمانه زنی‌ها حکایت از جانشینی احتمالی دکتر حسنی آهنگر، استاد تمام گروه مهندسی کامپیوتر و متخصص حوزه هوش مصنوعی به عنوان معاون علمی و فناوری رئیس جمهور دارد، که در صورت انتصاب ایشان به این سمت، با توجه به جایگاه هوش مصنوعی در دنیای امروز، می‌توان چنین انتخابی را کاملا هوشمندانه قلمداد کرد. همچنین در سالی که توجه به شرکت های دانش بنیان یک رسالت محوری است انتخاب شخصیت جسور، با ایده و تحول خواه به عنوان معاون علمی و فناوری رئیس جمهور می تواند سرمنشا تغییرات بزرگ شود. حمایت از شرکت های دانش بنیان در برهه کنونی یکی از مسیرهای موفقیت کشور در عرصه های مختلف است. چنین شرکت هایی با استفاده بهینه از فرصت ها، عملا بهره‌وری در حوزه مرتبط با خود را تا حد مطلوبی افزایش می دهند. گسترش شرکت های دانش بنیان با شجاعت و اراده مدیران بالادستی، مسیر رسیدن به اهداف متعددی را هموار می‌ کند./تسنیم