تاریخ انتشار : سه شنبه 27 دی 1401 - 6:23
کد خبر : 121776

انتخابات سرنوشت‌ساز مجلس و ظهور جریان چهارم

انتخابات سرنوشت‌ساز مجلس و ظهور جریان چهارم

آرمان شرق-گروه سیاست:حالا چهار جریان برای انتخابات آینده اعلام آمادگی کرده‌اند.«جریان تندروها» که از طیف نزدیک به پایداری‌چی‌ها و دولت تشکیل می‌شوند، جریان «نواصولگرایان» که در اطراف محمدباقر قالیباف، رییس مجلس حضور دارند و همینطوری «معتدل‌های اصولگرا» که طیف نزدیک به علی لاریجانی محسوب می‌شود سه جریانی بودند که قطعا در انتخابات سال آینده حضور خواهند داشت.حالا باتوجه به گفته‌های واعظی لیست مد نظر حزب اعتدال و توسعه دیگر ضلع این انتخابات را تشکیل خواهند داد.

انتخابات سرنوشت‌ساز مجلس و ظهور جریان چهارم

آرمان امروز- گروه سیاسی: انتخابات سرنوشت‌ساز مجلس شورای اسلامی که قرار است اسفند ماه سال آینده برگزار شود هر روز وارد فاز جدیدی می‌شود پس از اینکه در گزارشی در همین صفحه به تحلیل تیم‌های آمده برای شرکت در انتخابات پرداختیم و در آنجا به سه جریان حاضر در انتخابات اشاره کردیم.
روز گذشته با مصاحبه‌ای که از رئیس دفتر رئیس جمهور سابق منتشر شد باید بگوییم که حالا چهار جریان برای انتخابات آینده اعلام آمادگی کرده‌اند. «جریان تندروها» که از طیف نزدیک به پایداری‌چی‌ها و دولت تشکیل می‌شوند، جریان «نواصولگرایان» که در اطراف محمدباقر قالیباف، رییس مجلس حضور دارند و همینطوری «معتدل‌های اصولگرا» که طیف نزدیک به علی لاریجانی محسوب می‌شود سه جریانی بودند که قطعا در انتخابات سال آینده حضور خواهند داشت. حالا باتوجه به گفته‌های واعظی لیست مد نظر حزب اعتدال و توسعه دیگر ضلع این انتخابات را تشکیل خواهند داد.
محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور سابق در پاسخ به این سوال که باتوجه به پیش رو بودن انتخابات مجلس، هر حزبی به‌دنبال این است که نقشی را در انتخابات آتی ایفا کند، حزب اعتدال و توسعه برای انتخابات پیش رو چه برنامه ای دارد؟ می‌گوید: «هر حزبی تلاش می‌کند در جایگاه‌های تصمیم‌گیری در کشور حضور داشته باشد تا بتواند هم نظراتی که با مردم در تماس است و هم نظرات موشکافانه خود را مطرح کند. طبیعی است که حزب «اعتدال و توسعه» از این قائده مستثنی نیست و علاقمند است که حضور فعال در انتخابات پیش رو داشته باشد اما اتفاقی که در سال انتخابات ۹۸ افتاد عجیب بود. تقریبا به صورت گسترده تمام کاندیداهای حزب ما در استان های مختلف توسط شورای نگهبان رد شد.
اگر انتخابات پیش رو مشابه این انتخابات پیشین باشد، باید شورای مرکزی تصمیم بگیرد. حیثیت افراد بسیار مهم است. وقتی فردی توسط شورای نگهبان رد می شود افکار عمومی نسبت به او بدبین می شوند و می گوید آیا او دین ندارد و یا موارد این چنین؛ در حالیکه بیشتر مسائل سیاسی در آن دخیل است.
او در این مورد که آیا نامزد‌هایی برای انتخابات مجلس مد نظر دارند با اشاره به جلسات اخیر آقای روحانی که به‌نظر رنگ و بوی انتخاباتی دارد اضافه می‌کند: «بالاخره برای این مسئله کار می کنیم ولی راستش را بخواهید هنوز وارد فاز انتخاب نامزد نشده ایم و در حال فراهم کردن مقدمات هستیم. خبری که منعکس شد خبر درستی نبود، آقای روحانی هیچ جلسه ای برای بحث انتخابات نداشته است.
روحانی بعد از پایان دولتش هیچ‌وقت جلسات خود را ترک نکرد و آن زمان که دفتر نداشت درمنزلش جلسه برگزار می شد. دلیلی نداشت این جلسات رسانه ای شود. روحانی مرتب با وزرای خود جلسه می‌گذارد و پیرامون موضوعات مختلف بحث و بررسی صورت می‌گیرد.
این سه ماهه به دلیل این شرایط اخیر و برخی خبرسازی ها، جلسات دولت را تشکیل ندادیم. از طرفی مدتها بود که استانداران دولت یازدهم و دوازدهم درخواست ملاقات با آقای روحانی را داشتند و ایشان دوشنبه روزی، وقتی را مقرر کردند و حدود ۲۰ نفر از استانداران قبل آمدند و موضوعات مختلفی در جلسه مورد بحث واقع شد و آقای روحانی هم نکاتی را مطرح کردند که برخی از این مطالب بیرون آمد . این یک مسئله برنامه ریزی شده نبود که بگوییم می‌خواهد کار جدیدی را شروع کند بلکه یک سری سوالات و انتقادات هم دراین جلسه مطرح شد.
آقای روحانی با آقای «علی اکبرناطق‌نوری» خیلی ارتباطشان خوب است و همدیگر را همیشه می‌بینند و با آقای «سید محمدخاتمی» هم ارتباط دارند.»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.