تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 شهریور 1397 - 17:23
کد خبر : 38766

اقدام بسیار جالب سفارت ایران در ژاپن

آرمان شرق: سفارت جمهوری اسلامی ایران در ژاپن، روز پنجشنبه ۱۵ شهریورماه در حساب توئیتری خود که به زبان ژاپنی منتشر شد نوشت : ۶۵ سال پیش در زمان تحریم نفتی ایران(در سال ۱۹۵۳)، شرکت ایدمیتسو با اعزام نفتکش ” نیشومارو” نشان داد که در کنار دولت و مردم ایران است. به گزارش آرمان شرق،

آرمان شرق: سفارت جمهوری اسلامی ایران در ژاپن، روز پنجشنبه ۱۵ شهریورماه در حساب توئیتری خود که به زبان ژاپنی منتشر شد نوشت : ۶۵ سال پیش در زمان تحریم نفتی ایران(در سال ۱۹۵۳)، شرکت ایدمیتسو با اعزام نفتکش ” نیشومارو” نشان داد که در کنار دولت و مردم ایران است.

به گزارش آرمان شرق، سفارت جمهوری اسلامی ایران در ژاپن، روز پنجشنبه ۱۵ شهریورماه در حساب توئیتری خود که به زبان ژاپنی منتشر شد نوشت : ۶۵ سال پیش در زمان تحریم  نفتی ایران(در سال ۱۹۵۳)، شرکت ایدمیتسو با اعزام نفتکش ” نیشومارو” نشان داد که در  کنار دولت و مردم ایران است.

در ادامه نوشتار با طرح این سئوال که آیا تاریخ تکرار خواهد شد؟ آمده است: مردم ایران گذشته، امروز و آینده را فراموش نخواهند کرد.

در دوران ملی شدن صنعت نفت، ایران توسط انگلیسی ها و آمریکایی ها تحریم می شود و انگلیسی ها طی بیانیه ای اعلام می کنند هر کشوری از ایران نفت بخرد، انگلستان هر اقدامی را بر علیه آن می تواند انجام دهد و در این میان شرکت ژاپنی “ایده میتسو سازوئو” با وجود خطر حمله ناوهای انگلیسی، غرق شدن کشتی و ورشکستی شرکت، به منظور حمایت از مردم ایران و حفظ روابط دوستانه توکیو – تهران به سمت آبادان حرکت می کند و نفت خریداری شده ایران را به ژاپن می رساند.

نکته جالب وقایع آن دوران،  نامه ایدیمیتسو رئیس شرکت خطاب به خدمه کشتی است که می نویسد: ایرانی ها شجاع هستند و جلوی انگلیسی ها ایستاده اند هر چند که توسط ۷ شرکت، محاصره نفتی شده و کشتی ” نیشومارو” است که باید به ایران کمک کند.

کشتی شرکت ژاپنی در آبادان مورد استقبال گرم مردم ایران قرار می گیرد و انگلستان هم علیرغم احضار سفیر ژاپن و شکایت در دادگاه، پس از گذشت یک سال شکایت خود را پس می گیرد و این همراهی شرکت ژاپنی همواره در اذهان ایرانیان به نیکی ثبت و ضبط گردیده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.