تاریخ انتشار : شنبه 17 آذر 1397 - 16:09
کد خبر : 50826

افزایش نرخ ارز فرصت مناسبی برای صادرات است

افزایش نرخ ارز فرصت مناسبی برای صادرات است

آرمان شرق:وزیر صنعت ، ‌معدن و تجارت در سفر یک روزه به استان آذربایجان شرقی در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز گفت: اگر تحریم در بخش هایی محدودیت ایجادکرده اما در جاهایی فرصت هایی نیز برای کشور فراهم‌کرده است. به طور مثال افزایش نرخ ارز، صادرات را به خصوص در تولید

آرمان شرق:وزیر صنعت ، ‌معدن و تجارت در سفر یک روزه به استان آذربایجان شرقی در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز گفت: اگر تحریم در بخش هایی محدودیت ایجادکرده اما در جاهایی فرصت هایی نیز برای کشور فراهم‌کرده است. به طور مثال افزایش نرخ ارز، صادرات را به خصوص در تولید پوشاک و لوازم خانگی توجیه پذیرترکرده است.

به گزارش آرمان شرق به نقل از ایلنا، رضا رحمانی در دیدار با آیت الله محمد علی آل هاشم با تاکید بر لزوم حفظ وضع موجود واحدهای تولیدی و به تبع آن حفظ اشتغال که ازتاکیدات مقام معظم رهبری است، افزود: دولت در سال جاری و در بودجه سال ۹۸ تامین کالاهای اساسی را با ارز ۴۲۰۰ و از منابع خودش تضمین کرده است و از این بابت نگرانی نداریم و این در حالی است که ذخایر کالاهای اساسی ما اکنون در بهترین شرایط حتی بیشتر از سالهای قبل است.

وی افزود:دولت در تخصیص منابع ارزی هم ملزومات تولید را دراولویت قرار داده و بعد از کالاهای اساسی تامین مواد اولیه و تامین قطعات وملزومات تولید در اولویت است و ما نیز باید از همه ظرفیتها باید استفاده کنیم .

رحمانی افزود: اگر موانع و ناهماهنگی هست باید رفع شود وبر همین مبنا و استفاده از ظرفیت استانها به خصوص استانهای مرزی و تفویض اختیار به استانداران در صدد تسهیل امور و حل مشکلات هستیم.

وی تصریح کرد :‌حمایت از تولید داخلی و حل مشکلات تکلیف همه مسوولین است و کار جهادی می طلبد و حفظ وضع موجود تولید باید مد نظر باشد.

وزیر صنعت معدن و تجارت ضمن اشاره به وضعیت جاری کشور در مقابله با تحریم‌ها گفت: در بسیاری از انواع مواد اولیه کشور خودکفاست و اولویت ویژه وزارت صمت تامین مواد اولیه تولید و تسریع تبادلات مالی در این حوزه است، دولت در حمایت از تولید حد و‌مرزی نمی‌شناسد.

وی در ادامه با اشاره به پتانسیل های موجود در استان آذربایجان شرقی گفت: بیش از ۹۵درصد ظرفیت صنعتی تبریز در اختیار بخش خصوصی است که با کمترین مشکل فعالیت می‌کند.

وزیر صمت در پایان با اشاره به توسعه تولید برخی کالاها در کشور ادامه داد: پروژه ای را در عملیاتی نمودن تولید داخلی ، معادل ۱۰ میلیارد دلار کالاهای وارداتی در دست اجرا داریم .

گفتنی است ،وزیر صنعت,معدن و تجارت,صبح امروز سفر خود به استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز را با حضور در گلزار شهدای این شهر و نثار گل بر مزار شهدای هشت سال دفاع مقدس آغاز کرد.

در این سفر یک روزه رضا رحمانی ، بازدید از طرح های توسعه شرکت شیشه جام ،افتتاح طرح تولید فولاد شرکت شهریار در شهرک صنعتی آخولا و نیز نشست صمیمی باصاحبان صنایع را در برنامه دارد .

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.