تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 دی 1401 - 23:40
کد خبر : 119759

اعتراض زنان افغانستان به طالبان/ ۸نفر بازداشت شدند!

اعتراض زنان افغانستان به طالبان/ ۸نفر بازداشت شدند!

آرمان شرق-گروه بین الملل:نیروهای طالبان از صبح امروز پنج‌شنبه با حضور گسترده در خیابان‌های اطراف دانشگاه کابل مانع از برگزاری تظاهرات زنان معترض شدند.شماری از شاهدان عینی به خبرگزاری جمهور گفتند که نیروهای طالبان با آغاز تظاهرات اقدام به متفرق کردند زنان معترض کردند و سر انجام ۵ زن و ۳ خبرنگار را بازداشت کردند.

اعتراض زنان افغانستان به طالبان/ ۸نفر بازداشت شدند!

به گزارش تازه‌نیوز، نیروهای طالبان از صبح امروز پنج‌شنبه با حضور گسترده در خیابان‌های اطراف دانشگاه کابل مانع از برگزاری تظاهرات زنان معترض شدند.

شماری از شاهدان عینی به خبرگزاری جمهور گفتند که نیروهای طالبان با آغاز تظاهرات اقدام به متفرق کردند زنان معترض کردند و سر انجام ۵ زن و ۳ خبرنگار را بازداشت کردند.

به نقل از ایرنا، این در حالی است که دو شب پیش، نامه‌ای با امضای ندا محمد ندیم سرپرست وزارت آموزش عالی طالبان انتشار یافت که در آن، دستور تعلیق تحصیل دختران در دانشگاه‌ها صادر شد.

 

پس از این تصمیم، نیروهای طالبان از دیروز چهارشنبه در دروازه‌های تمامی دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌ها ایستادند و مانع از ورود دانشجویان، دانش آموزان دختر و استادان زن شدند.

این تصمیم دولت طالبان با واکنش‌های گسترده جهانی مواجه شده‌است.ناظران سیاسی معتقدند که طالبان آموزش و تحصیل دختران را همانند اجرای دستورات شریعت ابزار چانه زنی سیاسی با کشورهای غربی قرار داده‌اند تا امتیاز بیشتر بگیرند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.