تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 آذر 1401 - 9:18
کد خبر : 118491

اعتراضات در عصر یخبندان

اعتراضات در عصر یخبندان

آرمان شرق-گروه بین الملل:معترضان مغولستانی در ادامه اعتراضات خود تلاش کردند تا به محل اقامت رئیس جمهوری و نخست وزیر یورش ببرند اما پلیس مغولستان مانع ورود آن ها به محوطه ریاست جمهوری شد.

اعتراضات در عصر یخبندان

آرمان امروز|پورحسین: شنیدن خبر تظاهرات در دمای منفی ۲۵ درجه شاید برای همه تعجب برانگیز باشد اما این اتفاق علیه دولت های ناکارآمد مشخصا رخ می دهد تا وضعیت جامعه بالاخره سامان یابد. ده ها هزار نفر از مردم مغولستان در دمای منفی ۲۵ درجه دست به اعتراض زدند. معترضان خواستار عدالت علیه مقام های فاسد و انحلال پارلمان هستند. موج اعتراضات در مغولستان به قدری گسترده شده که شهروندان از مناطق دورافتاده نیز به پایتخت آمده اند.
اعتراضات در شهر اولان باتور به خشونت کشیده شد و پلیس بارها از معترضان خواست تا به مراکز دولتی در این شهر نزدیک نشوند. معترضان از بابت اقتصاد کشور و تورم ۱۵ درصدی ناراضی هستند. نوامبر ۲۰۲۲، اداره مقابله با فساد مغولستان اعلام کرد بیش از ۳۰ مقام دولتی از جمله مدیرعامل کمپانی دولتی زغال سنگ به علت اختلاس تحت بازجویی قرار گرفته است.
این کمپانی کنترل انبارهایی را برعهده دارد که حاوی ۷.۵ میلیارد تن زغال سنگ کک است که ماده حیاتی در روند فولاد سازی است و عامل اصلی رونق اقتصادی در مغولستان است. افشاکنندگان فساد در مغولستان گفته ‌اند که مقام‌‌های فاسد گمرکی کامیون‌ های پر شده از زغال سنگ را به عنوان کالاهای وارداتی ثبت نکردند بلکه آنها را خودروهای مسافری معمولی ثبت می‌کنند.
معترضان مغولستانی در ادامه اعتراضات خود تلاش کردند تا به محل اقامت رئیس جمهوری و نخست وزیر یورش ببرند اما پلیس مغولستان مانع ورود آن ها به محوطه ریاست جمهوری شد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.