تاریخ انتشار : دوشنبه 3 دی 1397 - 14:59
کد خبر : 52916

اظهارات وزیر کشور در رابطه با انتخابات ۹۶

آرمان شرق:وزیر کشور گفت: در انتخابات سال ۹۶ با وجود این که حجم شکایات بی نظیر و کم سابقه بود اما با تلاش ثبت احوال و راستی آزمایی آرا، حتی یک رای باطل نشد. به گزارش آرمان شرق به نقل از مرور نیوز، رحمانی گفت: تلاش مدیران و کارکنان این سازمان دستاورهای بزرگی برای کشور داشته

آرمان شرق:وزیر کشور گفت: در انتخابات سال ۹۶ با وجود این که حجم شکایات بی نظیر و کم سابقه بود اما با تلاش ثبت احوال و راستی آزمایی آرا، حتی یک رای باطل نشد.

به گزارش آرمان شرق به نقل از مرور نیوز، رحمانی گفت: تلاش مدیران و کارکنان این سازمان دستاورهای بزرگی برای کشور داشته است به عنوان نمونه در انتخابات سال ۹۶ شاهد موفقیت بزرگ این سازمان بودیم.

وی افزود: در این انتخابات با وجود این که حجم شکایات بی نظیر و کم سابقه بود اما با تلاش ثبت احوال و راستی آزمایی آرا، حتی یک رای باطل نشد.

وزیر کشور تصریح کرد: دقت عمل ثبت احوال در هنگام انتخابات بسیار بالا بود و هیچ اتفاقی رخ نداد و این را مدیون همه افراد به ویژه کارکنان ثبت احوال هستیم که در ستاد انتخابات بودند و استعلام تشخیص هویت را انجام دادند.

وی با بیان اینکه موضوع جمعیت اصلی‌ترین موضوع برنامه‌ریزی‌ها است، گفت: جمعیت هم هدف است و هم بر برنامه‌ریزی‌ها موثر است.

وزیر کشور افزود: ما دارای دو نوع جمعیت هستیم که یکی مربوط به پراکندگی و کمیت می‌شود و دیگری مربوط به کیفیت و توانمندی جمعیت است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه ثبت احوال بهترین و سالم‌ترین اطلاعات را در حوزه جمعیتی دارد، تصریح کرد: توقع ما این است که ثبت احوال روی عنصر جمعیت کار کند تا داده‌ها روح پیدا کنند و این با افزایش قدرت تحلیلی شما در حوزه جمعیت امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه اگر این اتفاق رخ دهد ثبت احوال یکی از مراکز علمی کشور خواهد شد، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل ما در حوزه مهاجرت مربوط به حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و حاشیه‌نشینی است.

وی افزود: اگر بخواهیم تحلیلی علمی از این موضوعات داشته باشیم به موضوع مهاجرت برخورد می‌کنیم و اگر آمار درستی نداشته باشیم، نمی‌توانیم تحلیلی درست از اسناد محیط‌های روستایی داشته باشیم و در اینجا ثبت احوال است که با آمار و اعداد سر و کار دارد و می‌تواند بهترین تحلیل‌ها را ارائه دهد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه نظام سرشماری که ما اجرا می‌کنیم در دنیا منسوخ شده است، تصریح کرد: در حال حاضر تغییرات در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی لحظه‌ای است و ما به آمار لحظه‌ای نیاز داریم و نمی‌توانیم با فرآیند ۵ ساله سرشماری کنیم.

وزیر کشور گفت: توقع من از ثبت احوال این است که هر روز یک پایه‌ای داشته باشیم و از آن به بعد همه اطلاعات لازم را هنگام ثبت مرگ و تولد از مردم دریافت کنیم.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.