تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مهر 1397 - 19:58
کد خبر : 43341

اظهارات علی لاریجانی در بدو ورود به ترکیه

آرمان شرق: رئیس مجلس شورای اسلامی در بدو ورود به محل برگزاری سومین اجلاس مجالس کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا مورد استقبال سفیر، معاون استاندار و نایب رئیس مجلس ترکیه قرار گرفت. به گزارش آرمان شرق، علی لاریجانی با حضور در محل برگزاری اجلاس مجالس اوراسیا، در مورد امنیت و توسعه پایدار به عنوان یکی از اهداف این

آرمان شرق: رئیس مجلس شورای اسلامی در بدو ورود به محل برگزاری سومین اجلاس مجالس کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا مورد استقبال سفیر، معاون استاندار و نایب رئیس مجلس ترکیه قرار گرفت.

به گزارش آرمان شرق، علی لاریجانی با حضور در محل برگزاری اجلاس مجالس اوراسیا، در مورد امنیت و توسعه پایدار به عنوان یکی از اهداف این اجلاس یاد کرد و گفت: این گونه اجلاس‌های معمول یک پدیده نوظهور است ضمن اینکه در سال‌های گذشته رئیس مجلس کره جنوبی این ایده را مطرح کرد و اولین اجلاس نیز در مسکو برگزار شد و بعد از آن در سئول ۳۰ کشور عضو آن شدند.

وی با بیان اینکه این اجلاس در ترکیه با حضور بیش از ۴۰ کشور برگزار شده است، اظهار داشت: هدف اصلی از برگزاری این اجلاس این است که بین کشورهایی که در منطقه اوراسیا هستند ارتباطات نزدیک‌تری از نظر تجارت و همکاری‌های اقتصادی و پارلمانی ایجاد شود.

رئیس قوه مقننه اضافه کرد: طبعاً توسعه پایدار این بار در محیط زیست نیز از موضوعاتی است که روی آن تأمل دارند و چون برخی از مسائل و پدیده‌های مشترک هم بین این کشورها وجود دارد، تمرکز بیشتری بر روی آن است.

لاریجانی ادامه داد: پیمان‌های مالی و پولی بین کشورها از جمله موضوعاتی است که بین ایران، ترکیه و روسیه برگزار شده که می‌تواند توسعه پیدا کند.

وی افزود: پیگیری موضوعات مورد بحث در این اجلاس به نفع تمام کشورهای اوراسیایی خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.