تاریخ انتشار : سه شنبه 16 مرداد 1397 - 9:25
کد خبر : 34347

استیضاح وزیر کار هیچ ارتباطی به مشکلات فعلی جامعه ندارد

آرمان شرق:استیضاح به عنوان یک اهرم نظارتی که نمایندگان در اختیار دارند تا از طریق آن اقدامات وزرای کابینه را زیر ذره بین قرار دهند همیشه مورد توجه خانه ملت بوده است و در ادوار مختلف نیز شاهد آن بودیم. در این دوره از مجلس برخی از موارد استیضاح باحاشیه هایی همراه شده است. به

آرمان شرق:استیضاح به عنوان یک اهرم نظارتی که نمایندگان در اختیار دارند تا از طریق آن اقدامات وزرای کابینه را زیر ذره بین قرار دهند همیشه مورد توجه خانه ملت بوده است و در ادوار مختلف نیز شاهد آن بودیم. در این دوره از مجلس برخی از موارد استیضاح باحاشیه هایی همراه شده است.

به گزارش آرمان شرق ،جدیدترین آن مربوط به استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که استیضاح او در هفته گذشته اعلام وصول شد. در شریطی که مشکلات اقتصادی و نوسانات ارز و سکه در کشور به حالت ساعتی رسیده، استیضاح علی ربیعی در نوع خود جالب است و با واکنش هایی نیز همراه شده است.

در همین زمینه گفت و گو کردیم با یک نماینده پیشین مجلس و از او درباره تاثیر چنین استیضاحی پرسیدیم.

احمد شیرزاد در گفت و گو با آرمان شرق گفت: « یک نکته را به طور قطع می توان گفت اینکه  استیضاح وزیر کار هیچ ربطی به مشکلات فعلی و فضایی که الان جامعه درگیر آن است ندارد، هرچه هست فارغ از اینکه امر بد یا خوبی است، ربطی به شرایط فعلی و چالش ها ندارد و بعید است که به حل مشکلات اقتصادی کشور و مسائلی که جامعه با آن درگیر است کمک کند.»

او افزود: « به هرحال حق مجلس است که بتواند بر عملکرد وزرا نظارت کند و استیضاح انجام دهد اما با توجه به اینکه برای وزیر کار اخیرا این اتفاق انجام شده و وزیر به مجلس رفت برای استیضاح و موفق شد بار دیگر مجلس را به ادامه فعالیت خود قانع کند به نظر می رسد این رویه نه به لحاظ قانونی بلکه به لحاظ اخلاقی خیلی رویه ای نباشد که مثمر ثمر باشد و به منافع ملی کمک کند»

این نماینده مجلس ششم تصریح کرد: «وقتی فردی در جایگاه یک نماینده قرار می گیرد رای باید به طور ایجابی قانع کننده باشد یعنی بتواند خودش را قانع کند این شخصی که معرفی شده برای وزارت در قامت و برازنده سمت مورد نظر است.»

او ادامه داد: «اما زمانی فردی آمده ازمجلس رای گرفته و مورد تایید رئیس جمهور نیز قرار داشته. رئیس جمهور تایید کرده و پیش از آن مجلس به او رای اعتماد داده بنابراین در چنین شرایطی رای باید به طور صلبی واقعا اثبات شود، یعنی نماینده کاملا خود را قانع کند ادامه فعالیت این وزیر به مصلحت نیست و به ضرر کشور تمام می شود و طبیعی است جلوی ضرر را هرچه زودتر باید گرفت.»

شیرزاد اظهار داشت: « درباره آقای ربیعی دلایلی که استیضاح کنندگان ارائه می کنند باید دلایلی جدید باشد چرا که اگر محورها همان قبلی باشد که وزیر کار یکبار پاسخ داده و رأی اعتماد گرفته و این رویه چندان قابل قبول نیست که براساس همان محورها اینبار وزیر استیضاح شود.»

او در پایان گفت:« درصورتی که دلایل جدید آنها را قانع نمی کند که یک وزیر بیافند باید رای مخالف بدهند به استیضاح و به همین دلیل است که آیین نامه مجلس نمی گوید به وزیر رای بدهید بلکه تاکید دارد به استیضاح رای دهید که ایا استیضاح رای می آورد یا خیر که در این صورت وزیر به کار خود ادامه می دهد.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.