تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آذر 1401 - 7:53
کد خبر : 119528

اجرای قانون جدید گشت ارشاد آغاز شده ؟

اجرای قانون جدید گشت ارشاد آغاز شده ؟

آرمان شرق-گروه سیاست:هیچ‌گونه مواجهه فیزیکی در این طرح وجود ندارد و تقابلی صورت نمی‌گیرد. تذکر شفاهی هم داده نمی‌شود. هیچ برخورد و دستگیری هم صورت نمی‌گیرد. این کار از طریق مدیریت هوشمند انجام می‌شود. مواردش را مجری تعیین می‌کند. ممکن است برخورد در یک رستوران و فروشگاه با یک فرد در خیابان متفاوت باشد. همچنین جریمه فرد بی‌حجاب در خودرو متفاوت از رستوران خواهد بود. برخورد با هر کسی به تناسب خودش خواهد بود.

اجرای قانون جدید گشت ارشاد آغاز شده ؟

اجرای قانون جدید گشت ارشاد از یک هفته گذشته /نه برخورد فیزیکی می شود نه تذکر شفاهی می دهیم /جریمه بی حجابی در رستوارن با خودرو متفاوت است

به گزارش اقتصادنیوز، حسین جلالی نماینده مجلس و عضو جبهه پایداری در مصاحبه با روزنامه همشهری با اشاره به جلساتی که در باره اجرای قانون عفاف و حجاب برگزار شده است گفت:

*قانون جای خودش باقی است و باید اجرا شود. وظیفه ما مجلسی‌ها نظارت بر اجرای قانون است. حالا مجری هرگونه صلاح دانست می‌تواند شیوه اجرای قانون را تغییر دهد، ولی نیاز به قانونگذاری ندارد.

*روی همان اصل قانون حجاب و عفاف صحبت کردیم.  ما می‌گوییم قانون حجاب و عفاف باید اجرا شود؛ از کاهش خدمات اجتماعی شروع می‌شود تا مسائل دیگر در حوزه‌های مختلف؛ بنابراین مجری هرگونه صلاح دانست قانون را اجرا می‌کند.

* ۳۷دستگاه درخصوص حجاب و عفاف مسئولیت دارند و همه توجیه شده‌اند. طرح کاملا برای اجرا آماده شده است و به‌نظرم یک هفته‌ای است که طرح دارد اجرا می‌شود.

*بیش از ۱۰۰جلسه در این خصوص با نفرات متفاوت برگزار شده است و هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.  این جلسات با اصناف و تولیدی‌های پوشاک ازجمله رئیس صنف پوشاک و مسئولان این صنف برگزار شد. برخی جلسات با حضور نیروی انتظامی و مسئولان نیروی انتظامی و قسمت فرهنگی و مدیریت ناجا برگزار شد. جلساتی در سطح قرارگاه و وزارت کشور برگزار شد. وزیر کشور و معاونان ایشان در جریان این جلسات و تصمیمات قرار دارند. در قوه قضاییه دادستان و نیروها هرکدام به تناسب برای هماهنگی‌های لازم دعوت شدند و کارهای خیلی خوبی در این زمینه بین مجلس، قوه قضاییه و دولت صورت گرفته است. این طرح با قوت اجرا می‌شود.

* قانون حجاب و عفاف سر جای خودش است، ولی پیش‌بینی بر این است که وضع بهتر از گذشته اجرا و فضای سلامت جامعه بهتر از گذشته خواهد شد.

*هیچ‌گونه مواجهه فیزیکی در این طرح وجود ندارد و تقابلی صورت نمی‌گیرد. تذکر شفاهی هم داده نمی‌شود. هیچ برخورد و دستگیری هم صورت نمی‌گیرد. این کار از طریق مدیریت هوشمند انجام می‌شود. مواردش را مجری تعیین می‌کند. ممکن است برخورد در یک رستوران و فروشگاه با یک فرد در خیابان متفاوت باشد. همچنین جریمه فرد بی‌حجاب در خودرو متفاوت از رستوران خواهد بود. برخورد با هر کسی به تناسب خودش خواهد بود.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.