تاریخ انتشار : دوشنبه 12 دی 1401 - 23:27
کد خبر : 120666

اتباع ۴ کشور در ترور حاج قاسم دخالت داشتند؟

اتباع ۴ کشور در ترور حاج قاسم دخالت داشتند؟

آرمان شرق-گروه بین الملل:رئیس کمیته پیگیری پرونده ترور شهید قاسم سلیمانی در وزارت امور خارجه اظهار کرد: برای افرادی در عراق قرار بازداشت صادر شده که اتباع حدود ۴ کشور هستند.

اتباع ۴ کشور در ترور حاج قاسم دخالت داشتند؟

کدخدایی: اتباع ۴ کشور در ترور حاج قاسم دخالت داشتند

به گزارش ایرنا، رئیس کمیته پیگیری پرونده ترور قاسم سلیمانی در وزارت خارجه، گفت: برای افرادی در عراق قرار بازداشت صادر شده که اتباع حدود سه تا چهار کشور هستند.

عباسعلی کدخدایی دوشنبه شب در برنامه «قهرمان بدون مرز»، افزود: کسانی که در اجرای این جنایت مباشر بودند یا مساعدت کردند زیاد هستند و اسامی تعداد زیادی از آنها در اختیار مقامات قضایی ایران قرار گرفته است.

رییس کمیته پیگیری حقوقی ترور سردار سلیمانی افزود: افرادی را در عراق داشته‌ایم که با توجه به برخی از اسناد و مدارک، اتهاماتی متوجه آنها شده و در همین ارتباط برای آنها قرار بازداشت صادر شده است.

کدخدایی پیگیری حقوقی را مستلزم جمع آوری مستندات برای ارائه در مجامع بین المللی دانست و گفت: کارهای خوبی در داخل توسط قوه قضاییه درباره مستندسازی انجام شده است و دادخواستی در این خصوص شکل گرفته که باید منتظر باشیم تا در دادگاه مربوطه رسیدگی شود.

وی افزود: در بعد کیفری پرونده شهادت سردار سلیمانی مساله پیچیده است و متهمان مختلفی داریم و دادسرای تهران در حال آماده سازی یک کیفر خواست است.

رییس کمیته پیگیری حقوقی ترور سردار سلیمانی تاکید کرد: آمریکایی‌ها قصد دارند جنایت خودشان را توجیه کنند و بگویند کار مثبتی انجام داده‌اند ما با مستندات نباید اجازه این کار را بدهیم و طرح پرونده در مجامع بین المللی بازدارنده خواهد بود.

کدخدایی افزود: ما با طرح پرونده ترور سردار سلیمانی در مجامع بین المللی به دنبال این هستیم که حضور نامشروع آمریکا در منطقه را اثبات کنیم و اینکه آمریکا باید منطقه را ترک کند.

رییس کمیته پیگیری حقوقی ترور سردار سلیمانی با بیان اینکه تاکنون عراق تا الان همکاری‌های خوبی داشته است، گفت: عراقی‌ها در جمع آوری مستندات کمک‌های بسیار خوبی کرده اند و اگر بتوانیم یک دادگاه مشترک بین عراق و ایران داشته باشیم و بعد بین المللی داشته باشد، می‌تواند در پیگیری حقوقی این پرونده موثرتر باشد.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای آینده میزبان هیات‌هایی از عراق برای پیگیری پرونده خواهیم بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.