تاریخ انتشار : شنبه 29 دی 1397 - 14:45
کد خبر : 55548

آمریکا و اسلام‌آباد در یک مسیر هستند

آمریکا و اسلام‌آباد در یک مسیر هستند

آرمان شرق: وزیر خارجه پاکستان در مصاحبه‌ای گفت که اسلام آباد با دولت واشنگتن برای یافتن راه حلی سیاسی درباره جنگ طولانی مدت در افغانستان همکاری می‌کند. به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا، شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان در جریان گفت‌وگوی خود با شبکه خبری دویچه وله به بررسی اوضاع در افغانستان

آرمان شرق: وزیر خارجه پاکستان در مصاحبه‌ای گفت که اسلام آباد با دولت واشنگتن برای یافتن راه حلی سیاسی درباره جنگ طولانی مدت در افغانستان همکاری می‌کند.

به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا، شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان در جریان گفت‌وگوی خود با شبکه خبری دویچه وله به بررسی اوضاع در افغانستان و همچنین همکاری کشورش با آمریکا در این باره پرداخت.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا اختلاف نظرهای موجود درباره حمایت پاکستان از طالبان در منطقه و تلاش برای برقراری صلح در افغانستان تاثیری بر این تلاش دارد، یا خیر، گفت: در حال حاضر، تفکر جدیدی در دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به وجود آمده و منافع مشترک جدیدی در حال ظهور است. عمران خان، نخست وزیر پاکستان تاکید کرده که هیچ راه حلی نظامی برای پایان دادن به درگیری‌ها در افغانستان وجود ندارد. اگر ما به دنبال صلح در این کشور هستیم باید از طریق سازش قابل مذاکره سیاسی وارد عمل شویم. سازش از طریق گفت‌وگوی داخلی در افغانستان بهترین راه است. در حال حاضر، طالبان، افغانستان، پاکستان و آمریکا و سایر کشورهای منطقه در یک مسیر قرار دارند. پاکستان تلاش می‌کند تا این گفت‌وگو را تسهیل کند. خوشبختانه، این می‌تواند یک تغییر دهنده بازی برای منطقه باشد.

وزیر خارجه پاکستان درباره اینکه سال گذشته میلادی یک گروه نظارتی بین‌المللی بر تروریسم نام این کشور را به دلیل عدم توانایی در توقف تامین اعتبار برای تروریست‌ها در فهرست خاکستری قرار داد و اینکه اسلام آباد نتوانست جامعه بین‌الملل را در این باره متقاعد کند، گفت:‌ اسلام آباد اقدامات جامعی را در این زمینه انجام داده است. تیم ما اخیرا در استرالیا بود تا به نمایندگان این دیده‌بان بین‌المللی درباره اقداماتی که ما از زمان روی کار آمدن عمران خان انجام داده‌ایم، توضیح دهد. خوشبختانه زمانیکه این مساله در پاریس مورد بررسی قرار گیرد، نام پاکستان از فهرست خاکستری خارج می‌شود. پاکستان اقدامات جدی در راستای توقف پولشویی و تامین مالی برای تروریسم انجام داده است. ما مسؤول هستیم و آن را به طور کامل انجام می‌دهیم.

وزیر خارجه پاکستان درباره تمایل عمران خان برای گفت‌وگو با هندوستان نیز گفت: ما به دنبال صلح و ثبات در منطقه هستیم و برای دستیابی به آن با هندوستان گفت‌وگو می‌کنیم. زمانیکه حزب ما تحریک انصاف پاکستان روی کار آمد، به دهلی نو پیشنهاد دادیم تا برای حل درگیری‌ها و مناقشات پای میز مذاکره بنشیند. عمران خان گفته که اگر هندوستان یک گام به سوی صلح بردارد، پاکستان دو قدم بر می‌دارد. متاسفانه هندوستان در میانه کمپین انتخاباتی است و حزب حاکم این کشور به دنبال پیروزی در آن. فکر نمی‌کنم آنها آماده مذاکرات باشند.

وی درباره وضعیت بد اقتصادی در پاکستان که می‌تواند تهدیدی علیه امنیت این کشور باشد، ‌نیز گفت: فساد و سیاست‌های اقتصادی بد در گذشته تاثیر بدی بر اقتصاد ما گذاشتند. دولت ما با چالش‌های بد اقتصادی روبروست اما دولت تلاش می‌کند تا آنها را از میان بردارد.

وزیر خارجه پاکستان درباره این سوال که آیا دولت مدنی عمران خان کنترل کامل بر سیاست خارجی دارد، گفت: مشخص است که سیاست خارجی توسط وزارت خارجه تدوین، پیش نویس و محقق می‌شود. وزارت خارجه دارای قابلیت فراوانی است و افرادی واجد شرایطی دارد که این کار را به خوبی انجام می‌دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.