تاریخ انتشار : سه شنبه 30 اردیبهشت 1399 - 17:17
کد خبر : 57665

آمریکا اجازه ندارد روند تجارت قانونی در دنیا را مختل کند

آمریکا اجازه ندارد روند تجارت قانونی در دنیا را مختل کند

آرمان شرق:وزیر امور خارجه کشورمان، تاکید کرد : آمریکا اجازه ندارد روند تجارت قانونی در دنیا را مختل کند. به گزارش آرمان شرق و به نقل از  ایسنا، محمد جواد ظریف بعد از ظهر روز سه شنبه در حاشیه مراسم نکوداشت زنده مرحوم حسین کاظم پور اردبیلی که در وزارت نفت برگزار شده بود در

آرمان شرق:وزیر امور خارجه کشورمان، تاکید کرد : آمریکا اجازه ندارد روند تجارت قانونی در دنیا را مختل کند.

به گزارش آرمان شرق و به نقل از  ایسنا، محمد جواد ظریف بعد از ظهر روز سه شنبه در حاشیه مراسم نکوداشت زنده مرحوم حسین کاظم پور اردبیلی که در وزارت نفت برگزار شده بود در پاسخ به سوالی در ارتباط با تهدید نفتکشهای ایرانی حامل سوخت از سوی دولت آمریکا، اظهار کرد :  تجارت قانونی در دنیا ادامه پیدا می کند و  آمریکا اجازه ندارد در روند  این تجارت قانونی خللی ایجاد کند.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان سیاست در پیش گرفته از سوی آمریکا در این زمینه  را سیاست غلطی دانست که برای همه دنیا خطرناک است  .

وی در همین  چارچوب افزود:  این سیاست فقط  برای یک کشور و یا چند کشور  خطرناک نیست، بلکه برای همه خطر دارد  و اگر یک کشور تصمیم بگیرد بر  اساس سیاست های غلط خود ، اخلالی در تجارت قانونی ایجاد کند ،   حتما با عکس العمل بین المللی  مواجه می‌شود.

ماجراجویی علیه تانکر های ایرانی پشیمان کننده خواهد بود

 سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز دراین خصوص تاکید کرد : هرگونه ممانعت یا مزاحمت احتمالی برای تردد کشتی‌های ایرانی از سوی دولت ایالات متحده آمریکا به منزله نقض فاحش قوانین کشتیرانی در آبهای آزاد و تهدید صلح و امنیت بین‌المللی است .

 کاظم جلالی در رشته توئیتی به زبان روسی در خصوص برخی شنیده ها در خصوص قصد دولت آمریکا برای ایجاد مزاحمت در مسیر تانکرهای ایرانی نوشت: نفتکش‌های ایرانی  با پرچم جمهوری اسلامی ایران در چارچوب اصل مبادله تجارت آزاد و نیز تجارت قانونی و مشروع ایران با ونزوئلا در حال حرکت به سمت این کشور  هستند. هر گونه ممانعت یا مزاحمت احتمالی برای تردد این کشتی ها از سوی دولت ایالات متحده آمریکا به منزله تحمیل قوانین ملی یک کشور به سایر کشورها  و مغایر با اصول توافق شده بین المللی ، نقض  فاحش قوانین کشتیرانی در آبهای آزاد و تهدید صلح و امنیت بین المللی  می‌باشد .
جمهوری اسلامی ایران بارها نشان داده که در حراست و ‌ پاسداری از منافع و حیات ملی خود کاملا جدی و مصمم است .هر گونه ماجراجویی و اقدام احمقانه علیه شناورها و تانکرهای ایرانی در آبراه‌های بین‌المللی ، بدون شک برای عاملین آن پشیمان کننده خواهد بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.