تاریخ انتشار : دوشنبه 27 بهمن 1399 - 22:41
کد خبر : 62124

آماده باش کامل وزارت بهداشت برای مقابله با کرونای انگلیسی

آماده باش کامل وزارت بهداشت برای مقابله با کرونای انگلیسی

ارمان شرق- تخت های بیمارستانی را آماده کنید، راهی که دوهفته با ویروس قبلی می رفتیم با کرونای انگلیسی ۷۲ ساعته می رویم، یعنی از زمان افزایش سرپایی تا افزایش بستری دوهفته وقت داشتیم؛ ولی در این ویروس ۷۲ ساعت وقت داریم، به همین دلیل بیمارستان ها را کاملا آماده کنید.

سعید نمکی امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان قزوین، اظهار کرد:واقعیت این است که هجمه احتمالی و گسترش ویروس کرونای انگلیسی وجود دارد. بایدکانون ها را زودتر شناسایی کنیم و شعله های انتشار این ویروس را سریع‌تر خفه کنیم و نگذاریم به هم بپیوندند، این یکی از مواردی بود که در تاریخ ۱۰ دی ماه به تمامی استانداران طی نامه‌ای پیش بینی کرده وهشدارهای لازم را داده بودیم.

نمکی ادامه داد: تست ویروس کرونا هم هرچقدر لازم باشد، برای استان قزوین ارسال خواهیم کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اقداماتی که تا کنون برای مقابله با کرونا در استان قزوین صورت گرفته است مردم این استان در ایام کرونا نشان دادند که جزو فهیم ترین ساکنان این سرزمین هستند و رتبه نخست را در بسیاری از موضوعات در زمینه مقابله با کرونا کسب کردند.

وزیر بهداشت ادامه داد: در این ایام افتخاراتی برای مسئولان نظام به دست آمد و مدرن ترین دستگاه رادیوتراپی برای استان قزوین تهیه و امروز افتتاح شد که در این زمینه احساس خوشحالی وصف نشدنی دارم.

نمکی اصافه کرد: تعیین تکلیف بیمارستان رحیمیان و راه اندازی دستگاه رادیوتراپی ۲ وعده سفر قبلی بود که خوشبختانه عملیاتی شد و امروز هم وعده می دهیم بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی با سرعت بیشتری دنبال می شود.

تا سه ماه آینده بیشتر گروه‌های آسیب پذیر واکسینه می شوند و سه ماه بعد ۷۰ درصد گروه‌های پرخطر نیز واکسینه خواهند شد و ایران تا سه ماه آینده یکی از واکسن سازهای بزرگ جهان در مقابله با کرونا خواهد بود .

وزیر بهداشت ادامه داد: ما برخلاف برخی از کشورهای همسایه اجازه نخواهیم داد تا واکسنی به مرحله تایید کامل نرسد و کوچکترین عارضه‌ای داشته باشد مورد استفاده قرار گیرد.

نمکی با بیان اینکه محاسبات موسسات بین‌المللی این بود که مرگ و میر در کشور در آذرماه به یک هزار و ۲۰۰ نفر می رسد، گفت: متاسفانه آمریکا بیش از پنج هزار مرگ را به ثبت رساند و در بسیاری از کشورهای بزرگ با مرگ بیش از هزار مورد مواجه هستیم ولی جمهوری اسلامی مرگ دو رقمی را تجربه می کند که این عدد هم زیاد است.

وی با بیان اینکه تشریح حرکت و حماسه مقابله با کرونا در طول این ۱۳ ماه از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: هر چند که نخستین مورد مثبت در اواخر بهمن ماه مشاهده شد ولی از اواخر دی ماه سال ۹۸ درگیر مدیریت کرونا هستیم و ضرب آهنگ قلب کادر درمان با بالا و پایین شدن نمودار ها تغییر پیدا می کرد.

وزیر بهداشت با اشاره شناسایی موارد مبتلا به کرونا انگلیسی گفت: الان هفت مورد مبتلا به کرونای انگلیسی را اعلام کردید که به مراتب تعداد بیشتری گرفتار این ویروس جدید هستند و به معاونان خود گفتم که حواس خود را جمع کنند.

نمکی با تاکید بر برگزاری جلسات مشترک بین چند استان درگیر گفت: جلسات مسشترک بین قزوین، زنجان، البرز و تهران باید برگزار و کل این منطقه باید در زون نظارت دقیق و مستمر قرار گیرد. گیلان و مازندران نیز باید به این مجموعه بپیوندند. به علاوه افزایش تست‌ها و اطلاع‌رسانی به مردم باید گسترده‌تر شود چرا که در این مورد راهی که دو هفته با ویروس قبلی می‌رفتیم با ویروس جهش یافته ۷۲ساعته طی می‌کنیم و اگر از زمان افزایش بیماران سرپایی به بستری دو هفته وقت داشتیم در این ویروس ۷۲ ساعت وقت داریم.

وی تاکید کرد که مراکز سرپایی فعال‌تر شود و اجرای تست سریع و پی. سی. آر هر دو دنبال شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.