تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 شهریور 1397 - 11:33
کد خبر : 36638

آغاز مرحله دوم جنگ تجاری چین و آمریکا

آغاز مرحله دوم جنگ تجاری چین و آمریکا

آرمان شرق:مرحله دوم جنگ تجاری چین و آمریکا از امروز (پنجشنبه) و با اعمال تعرفه ۲۵ درصدی واشنگتن بر ۱۶ میلیارد دلار دیگر از کالاهای وارداتی از چین آغاز شد. به گزارش آرمان شرق و به نقل از ایرنا همزمان با این اقدام آمریکا، وزارت بازرگانی چین نیز امروز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد

آرمان شرق:مرحله دوم جنگ تجاری چین و آمریکا از امروز (پنجشنبه) و با اعمال تعرفه ۲۵ درصدی واشنگتن بر ۱۶ میلیارد دلار دیگر از کالاهای وارداتی از چین آغاز شد.

به گزارش آرمان شرق و به نقل از ایرنا همزمان با این اقدام آمریکا، وزارت بازرگانی چین نیز امروز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد علیرغم میل باطنی، پکن مجبور است اقدامات تجاری تلافی جویانه ای علیه واشنگتن اجرا کند.
اگرچه چین مشخص نکرده است چه اقدامات تلافی جویانه ای علیه واشنگتن به اجرا می گذارد اما پکن قبلا قول داده بود اگر آمریکا تهدیدات تجاری خود را عملی کند پکن نیز بر ۱۶ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از آمریکا عوارض گمرکی ۲۵ درصدی اعمال کند.
آغاز دور دوم جنگ تجاری دو کشور در حالی است که هیات چینی به ریاست ‘وانگ شوون’ معاون وزیر بازرگانی این کشور روز گذشته (چهارشنبه) راهی واشنگتن شد تا با ‘دیوید مالپاس’ معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور بین الملل، در چارچوب مذاکرات تجاری دیدار و گفت و گو کند.
آخرین دور مذاکرات میان مقامات چینی با طرف های آمریکایی بر سر تنش های تجاری به ماه ژوئن (خرداد) بر می گردد که طی آن ‘ویلبر راس’ وزیر بازرگانی آمریکا در سفر به پکن با ‘لیو خی’ معاون نخست وزیر چین دیدار و گفت و گو کرد.
این گفت و گوها در عمل نتیجه مثبتی به همراه نداشت به نحوی که ایالات متحده آمریکا اوایل ماه ژوئیه (تیر) تعرفه هایی مضاعف بر روی ۳۴ میلیارد دلار کالای وارداتی چین وضع کرد.
با اعمال تعرفه واشنگتن بر ۱۶ میلیارد دلار دیگر از کالاهای چینی، ارزش کالاهای وارداتی تعرفه بندی شده چین به آمریکا به ۵۰ میلیارد دلار خواهد رسید چین هم یک بسته ۶۰ میلیارد دلاری از کالاهای آمریکایی جهت اعمال تعرفه در نظر گرفته است.

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.