تاریخ انتشار : یکشنبه 20 آبان 1397 - 17:23
کد خبر : 47433

آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی از زبان محسنی اژه ای

آرمان شرق: سخنگوی قوه قضاییه گفت که پرونده بابک زنجانی الان در حال اجراست. به گزارش  آرمان شرق ، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال ایسنا درباره آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی و اینکه آیا در آینده نزدیک حکم او اجرا می‌شود یا باید رسیدگی به پرونده بقیه افراد تمام شود و

آرمان شرق: سخنگوی قوه قضاییه گفت که پرونده بابک زنجانی الان در حال اجراست.

به گزارش  آرمان شرق ، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال ایسنا درباره آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی و اینکه آیا در آینده نزدیک حکم او اجرا می‌شود یا باید رسیدگی به پرونده بقیه افراد تمام شود و همچنین بازگشت بدهی‌ها در این پرونده به کجا رسید؟ گفت: اینکه می‌گویید ما باید شاهد اجرایش باشیم  الان هم اجرا می‌شود و در حال اجراست. اینکه می‌گویید آیا منتظر باید بود تا پرونده افراد دیگر تکمیل شود باید بگویم نه. ممکن است الزام نباشد. البته ممکن است مواردی باشد که حضور ایشان نیاز باشد و زمانی که مطالبی را استناد می‌کنند او باید توضیح دهد و دفاع کند و اگر احیانا وجود نداشته باشد نمی‌توان صحت و سقم آن را ثابت کرد.

وی در باره بازگشت اموال در این پرونده گفت: اتفاق خاص و جدیدی نیفتاده است. غیر از اینکه وکالتی که داده بود در برخی از موارد برای اموال  خارج از کشور بود که وزارت نفت و وزارت اطلاعات با کمک دادستانی تلاش می‌کنند که اموال را بتوانند در آنجا تملیک کنند و بفروشند. در ایران هر مقداری که شناسایی شده و یا شناسایی شود کارشناسی می‌شود و اگر چنانچه نفت با آن اختیاری که خود متهم داده و یا الان اگر ادعایی نداشته باشد به تعبیر خود وزارت مربوطه و شرکت مربوطه می‌شود و اگر مدعی هستند که نه ما این مال را نمی‌خواهیم  کما اینکه این جور بوده است و می‌گفتند بفروشیم، کما اینکه بعضی اموال به فروش نمی‌رود و باید به مزایده گذاشته شود و مواردی داریم در این پرونده و پرونده‌های دیگر که اموال شناسایی شده و به مزایده گذاشته می‌شود و در مزایده به فروش نمی‌رود.

وی افزود: دنبال شناسایی بیشتر و دنبال نقد کردن این گونه مسایل هستیم. با توجه به اینکه بخشی از بدهی، بدهی ارزی بوده است، برخی اوقات اموالی که شناسایی می‌شود تکافوی بدهی را نمی دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.