تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 مرداد 1397 - 15:59
کد خبر : 35690

آخرین خبرها از صادرات نفت ایران

آرمان شرق:ایران ده درصد از نیاز نفتی هند را تامین می کند. به گزارش آرمان شرق به نقل از ایرنا ،داده های کشتیرانی هند نشان می دهد عربستان سعودی و عراق در ماه گذشته (جولای )همچنان از صادر کنندگان بزرگ نفت هند محسوب می شود. در ادامه این گزارش آمده است تحریم های آمریکا علیه

آرمان شرق:ایران ده درصد از نیاز نفتی هند را تامین می کند.

به گزارش آرمان شرق به نقل از ایرنا ،داده های کشتیرانی هند نشان می دهد عربستان سعودی و عراق در ماه گذشته (جولای )همچنان از صادر کنندگان بزرگ نفت هند محسوب می شود.
در ادامه این گزارش آمده است تحریم های آمریکا علیه ایران باعث شده که با وجود تخفیف هایی که ایران به مشتریانش برای خرید نفت در نظر گرفته ،همچنان عربستان و عراق در صدر تامین کنندگان نفت هند قرار دارند.
‘سوشانت گوپتا’، محقق ارشد در سازمان مشاوره ای ‘ پالایش آسیا اقیانوسیه’ با بیان اینکه میزان خرید نفت ایران توسط هند درماه گذشته به بالاترین میزان خود رسیده گفت تخفیف هایی که ایران برای فروش نفت در نظر گرفته ،باعث شده که نفت این کشور نسبت به دیگر کشورهای خاورمیانه جذاب تر شود.
وی افزود:کاهش خرید نفت ایران توسط ژاپن، کره جنوبی و اروپا نیز باعث افزایش صادرات نفت ایران به هند شده است .
این درحالیست که شرکت آرامکو عربستان سعودی قیمت نفت سبک برای ماه جولای را به بیشترین سطح خود در چهار سال گذشته افزایش داده است.
بر اساس داده های کشتیرانی هند، واردات نفت هند از ایران در ماه جولای به رکورد بی سابقه ۷۶۸ هزار بشکه نفت خام در روز رسید.
این میزان به دلیل افزایش واردات نفت ایران توسط پالایشگاه های دولتی هند بوده است.
‘سانجیو سینگ’ رئیس شرکت نفت هند اعلام کرد این شرکت علاقه مند به ادامه خرید نفت از ایران است زیرا تهران علاوه بر حمل محموله های نفتی ،دوره طولانی تری برای پراداخت بهای نفت در نظر گرفته است .
هند که سومین مصرف کننده بزرگ نفت در جهان است، ۸۰ درصد از نیاز نفت خود را از طریق واردات تامین می کند.
ایران پس از عراق و عربستان سعودی سومین صادر کننده نفت به هند است و حدود ۱۰ درصد از نیاز این کشور را تامین می کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.